۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۱۸۳۵۶
در مراسمی؛

پیش‌نویس سازمان همکاری‌های اسلامی در زمینه حقوق بشر در قم بررسی شد

پیش‌نویس سازمان همکاری‌های اسلامی در زمینه حقوق بشر در قم بررسی شد
پیش‌نویس اعلامیه جدید سازمان همکاری‌های اسلامی در زمینه حقوق بشر، در آیینی با حضور استادان علم حقوق در قم بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباسعلی براتی، عضو هیأت علمی جامعة‌المصطفی، در سازمان همکاری‌های اسلامی در زمینه حقوق بشر گفت: محل مناقشه بودن صلاحیت برخی از سازمان‌هایی که ادعای اسلام‌خواهی دارند، از چالش‌های پیشبرد اهداف حقوق بشر اسلامی است.

«حجت‌الاسلام عباسعلی براتی» بیان کرد: بسیاری از کشورهایی که در پنج دهه گذشته با سیاست‌های سکولاری خود چهره اسلام و انقلاب اسلامی را مخدوش کردند، امروز به فکر اسلام‌خواهی و بازگشت به مفاهیم اسلامی افتاده‌اند.

وی گفت: بسیاری از افرادی که تحت عنوان نمایندگان کشورهای اسلامی درباره حقوق بشر در مجامع بین‌المللی سخنرانی می‌کنند، عملاً نمایندگان دولت‌های سکولار هستند و هرگز نتوانستند مواضع قوی در زمینه مشکلات کشورهای اسلامی در پیش بگیرند.

حجت‌الاسلام براتی تأکید کرد: سازمان همکاری کشورهای اسلامی در طول پنج سال گذشته عملاً نتوانسته است کوچک‌ترین تئوری و برنامه عملی در موازی با اعلامیه جهانی حقوق بشر تدوین و تصویب کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی از تشکیل سازمان همکاری کشورهای اسلامی در دهه‌های گذشته افزایش قدرت کشور عربستان سعودی پس از فروپاشی دولت عثمانی بوده است.

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی اظهار کرد: سازمان همکاری کشورهای اسلامی در حالی دم از اسلام‌خواهی می‌زنند که عربستان سعودی به عنوان مهم‌ترین مدعی آن عملاً در مسیر اسلام‌زدایی گام برمی‌دارد.

حجت‌الاسلام براتی یادآور شد: برای قبولاندن مفاهیم اسلامی در مجامع بین‌المللی، باید از تکنیک و شیوه‌های رایج غربی و مفاهیم سازمان ملل استفاده شود./998/د102/ب1

میثم صدیقیان
ارسال نظرات