۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۱۸۵۹۲
مدیر کل اوقاف مازندران تأکید کرد؛

ضرورت توجه به اخلاص و محتوای برنامه ها از سوی هیأت های مذهبی

ضرورت توجه به اخلاص و محتوای برنامه ها از سوی هیأت های مذهبی
حجت الاسلام حیدری گفت: اخلاص و توجه به محتوای برنامه ها در ماه محرم باید مورد توجه جدی هیأت‌های مذهبی قرار گیرد.
حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم این ماه را فرصتی برای شناخت عمیق از اهداف قیام حسینی دانست و گفت: باید تلاش کنیم در کنار پرداختن به عزاداری و سوگواری، معرفت حسینی را در خود تقویت کنیم.
 
وی با بیان این که امام حسین (ع) در میدان نبرد با دشمن به یاد نماز بودند و باید عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان باید مقدمه‌ای برای اقامه نماز جماعت باشد، افزود: ماه محرم فرصت مغتنمی برای احیاء فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که یکی از اهداف قیام حسینی احیاء امر به معروف و نهی از منکر بود، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز علیرغم تأکید دلسوزان نظام، هنوز مسأله امر به معروف و نهی از منکر در کشور به خوبی نهادینه نشده و نیازمند عزم جدی دارد.
 
وی با بیان این که عزاداری و سوگواری در ماه محرم آماده شدن برای شنیدن اهداف قیام حسینی از سوی علما و روحانیان است، تصریح کرد: باید از ظرفیت مبلغان دینی در برنامه‌های عزاداری حسینی بیشتر بهره گرفته شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، ماه محرم را ماه بازگشت و آشتی با خداوند متعال معرفی کرد و گفت: باید از این ظرفیت بالای معنوی در جهت دیدار مجدد با معبود خود بهره لازم گرفته شود.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که چنین مراسم با عظمتی در هیچ جای دنیا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری حسینی، اجتماع عظیم پیروان مکتب شیعه است که در هیچ نقطه‌ای از عالم وجود ندارد.
 
حجت الاسلام حیدری با تأکید براین که اخلاص و توجه به محتوای برنامه‌ها باید مورد توجه جدی هیأت‌های مذهبی قرار گیرد، بیان داشت: همه ما میهمان امام حسین (ع) در ماه محرم هستیم و باید آداب میهمانی را حفظ کنیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه بیشتر به جوانان در هیأت‌های مذهبی تأکید کرد و گفت: استفاده از اشعار مناسب در عزاداری‌ها و دوری از مسائل خرافی باید مورد توجه جدی قرار گیرد./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات