۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۱۸۶۶۷
استاد حوزه:

اخلاص عامل ماندگاری نام امام حسین در طول تاریخ است

اخلاص عامل ماندگاری نام امام حسین در طول تاریخ است
حجت‌الاسلام کریمی قدوسی گفت: اخلاص ویژگی بسیار مهمی است که سبب شد تا نام امام حسین(ع) همچنان به بزرگی یاد شود و برای همیشه ماندگار باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام کریمی قدوسی صبح امروز در اولین روز مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد بیان کرد: حادثه کربلا و عاشورا مظهر تجلی فضایل و رذایل بوده در صحنه عاشورا ابعاد مختلف خیر و شر قابل مشاهده است.

استاد حوزه علمیه افزود: در جبهه امام حسین(ع) تجلی همه فضیلت‌ها و ارزش‌های والای انسانی و در طرف مقابل دوری از حقیقت انسانی و ارزش‌های معنوی دیده می‌شود.

وی ابراز کرد: خلوص و اخلاص برای تحقق ارزش‌های الهی از اصول اساسی و پایه اصلی حرکت امام حسین(ع) است، امام حسین(ع) به دنبال انجام یک رسالت الهی و دینی بود و در مقابل کسانی قرار گرفته که تنها به دنبال تمتعات زودگذر دنیوی بودند.

حجت‌الاسلام کریمی قدوسی تصریح کرد: امام حسین(ع) جان خویش و خانواده و همه یاران خود را به پیشگاه خداوند متعال هدیه کردند و دشمنان ایشان در مقابل حاضر بودند بهترین انسان‌های روی زمین را برای رسیدن به لذات دنیا قربانی کنند.

وی ادامه داد: هدف بزرگ امام حسین(ع) از قیام عاشورا احیای دین و زنده‌ کردن ارزش‌های الهی در جامعه بود و راز باقی ماندن نام امام حسین در عالم نیز همین موضوع است، چراکه آنچه در این عالم رنگ خدایی پیدا کند ماندگار است و هر جریان و حرکتی که تنها جنبه مادی و دنیوی داشته باشد محکوم به زوال و فناست.

حجت‌الاسلام کریمی قدوسی عنوان کرد: ما نیز باید عمر خود را در مسیر حرکت الی الله قرار دهیم و دین مجموعه‌ای از احکامی است که حرکات، اندیشه‌ها، اعمال و گفتار ما را در این مسیر قرار می‌دهد.

استاد حوزه افزود: دین مجموعه ارزش‌های معنوی و الهی بوده و شامل مقرراتی در جنبه‌های مختلف عبادی، اجتماعی، اخلاقی و سیاسی است که سعادت دنیا و آخرت بشر را تأمین می‌کند.

حجت‌الاسلام کریمی قدوسی با اشاره به اهمیت اخلاص در اعمال اظهار کرد: اخلاص ویژگی بسیار مهمی است که سبب شد تا نام امام حسین(ع) همچنان به بزرگی یاد شود و برای همیشه ماندگار باشد، امام حسین(ع) با اخلاص عمل خود تحولی در طول تاریخ ایجاد کرد و با وجود همه تلاش‌ها هیچ‌کس نتوانست نور هدایت و عظمت ایشان را خاموش کند.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: آنچه عامل دوام انقلاب اسلامی در طول این سال‌ها بوده نیز همین اصل اخلاص است، امام خمینی(ره)، مبارزان اسلام، شهدا و خانواد‌ه‌های ایشان اخلاص داشتند و همین سبب شد تا همه کسانی که می‌خواستند این انقلاب را نابود کنند شکست خورده و ناکام شوند./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات