۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۱۸۷۳۲
یک کارشناس مذهبی:

محرم فرصتی برای آمادگی و درک ظهور است

محرم فرصتی برای آمادگی و درک ظهور است
حجت الاسلام هادی پور گفت: محرم فرصتی برای آمادگی برای ظهور و درک آن است و همه باید خود را برای زندگی در محضر امام عصر(عج) آماده کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سامان هادی‌پور، کارشناس مذهبی شب گذشته در مراسم اولین شب هیئت عزاداری حسین‌ جان(ع) در مسجد المهدی مینودر اظهار کرد: «المقربون» در سوره واقعه کسانی هستند که در مسیر قرب الی‌الله از بقیه سبقت گرفته و به اصحاب‌الیمین بودن اکتفا نکرده‌اند و مقرب خواهند شد.

وی افزود: امام حسین(ع) باب رحمت واسعه است و برهمین اساس نیز می‌بینیم که افراد با هر نگاه، گناه و گرایشی در مکتب او عاشقانه حضور می‌یابند.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: یکی از آداب حضور در مجلس اباعبدالله‌الحسین(ع) شکر نعمت برای حضور در مجلس ارباب است.

حجت‌الاسلام هادی‌پور با بیان اینکه قرآن از نظر امام حسین(ع) دارای چهار سطح است، ادامه داد: عبارات برای عوام، اشارات برای خواص، لطائف برای اولیای خدا وحقائق ویژه انبیاء الهی چهار سطح قران محسوب می‌شوند.

وی درک کلام اهل‌بیت(ع) را رمز حرکت رو به جلو برای انسان دانست و گفت: مشکلا افرادی که از قافله کربلا جا ماندند این بود که نتوانستند کلام اهل بیت(ع) را درک کنند و ما نیز برای جا نماندن از قافله اهل بیت باید به دنبال درک کلام آنها باشیم.

کارشناس مذهبی گفت: محرم فرصتی برای آمادگی برای ظهور و درک آن است و همه باید خود را برای زندگی در محضر امام عصر(عج) آماده کنیم.

وی در پایان یادآور شد: همه باید برای مکتب اهل بیت(ع) تلاش کنیم و به دنبال آماده‌سازی جامعه برای ظهور باشیم./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات