۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۸۸۷۳
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

امام حسین سرور و سالار شهیدان عالم است

امام حسین سرور و سالار شهیدان عالم است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) سرور و سالار شهیدان عالم است، گفت: اهل بیت(ع) منشأ معنویت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در جمع عزاداران حسینی حسینیه هدایت گفت: امام صادق(ع) فرمودند شیعیان ما از باقیمانده خاک ما خلق شدند و با آب ولایت ما عجین گشته‌اند.

وی افزود: در این روایت حضرت به خاک اشاره می‌کنند، خاک بر اساس آیات قرآن کریم، روایات ائمه اطهار(ع) و نتایج به دست آمده از تحقیقات دانشمندان زمین‌شناس منشا ظهور آثار غیرقابل شمارشی است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: در یک سانتیمتر مربع خاک تحولات شگفت‌انگیزی رخ می‌دهد که قرآن کریم به بعضی از آنها اشاره می‌کند، متاسفانه بسیاری از مومنان به این حقایق زیبای قرآنی توجه نمی‌کنند.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: خداوند متعال در ابتدای سوره بقره می‌فرماید «خدای شما آن خدایی است که خاک را بستر گسترده‌ای به سود شما قرار داد و آسمان را برافراشت و از آسمان آبی فروبارید که به سبب آن میوه‌های گوناگون برای روزی شما بیرون آورد».

وی افزود: رزقی که خداوند برای انسان قرار داده است تا آخر عمر انسان را اداره می‌کند و بر جسم و روح انسان اثر می‌گذارد، بررسی آثار و فواید محصولاتی که خداوند از خاک پدیده آورده است کار آسانی نیست بلکه هر کدام کتابی مفصل است که عمر انسان حتی برای خواندن آنها نیز کم است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: در سوره یس آمده است « ما از این خاک برای شما انواع دانه‌ها را بیرون آوردیم که شما بخشی از آن را در طول عمر خود استفاده می‌کنید» تعداد و تنوع دانه‌هایی که از یک زمین مشخص به وجود می‌آید قابل شمارش برای انسان نیست، علاوه بر اینکه همه محصولات و دانه‌های برآمده از خاک خوارکی نیستند و خواص و فواید فراوان غیرخوراکی دارند، مواردی که ذکر شد بخش‌هایی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز خاک هستند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: خداوند در ادامه آیات سوره یس می‌فرماید «ما در زمین انواع باغهای خرما و انگور قرار دادیم و در آن چشمه‌های آب جاری کردیم» به اشاره خداوند یک خاک می‌تواند انواع خرما و انواع انگور را در خود بپروراند.

وی افزود: ویژگی دیگری که پروردگار عالم برای خاک قرار داده چشمه‌های کوچک و بزرگ بیشماری است که در سرتاسر کره زمین جاری است، چشمه‌های آب گوارایی که تشنگان را سیراب می‌کند، آبی که ترکیب شگفت‌آورش از دو عنصر اکسیژنی که میسوزاند و هیدروژنی که میسوزد، خود از عجائب عالم است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: زیبا و شگفت‌آور است که خداوند دو آتش را در زیر خاک با هم ترکیب کرده و نتیجه آن آب خنک خوش‌گواری است که سوز تشنگی را از بین می‌برد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: همه نکاتی که ذکر شد بخشی از ویژگی‌های خاک است، اما خاک وجود ملکوتی اهل بیت(ع) که در روایات فراوانی به عنوان پاکترین خاک معرفی شده، خاص‌ترین خاک در عالم هستی است، این خاک منشا آثار معنوی بی‌شمار و غیر قابل ارزیابی است.

وی گفت: خورشیدی که بر این خاک عرشی و پاکیزه می‌تابد نورالله است، نورالله در این خاک کاری می‌کند که هیچ عیب و نقصی در آثار آن پیدا نمی‌شود و جای هیچ کمالی در این خاک خالی نیست، همچنان که خداوند فرموده است «یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا».

بنابراین خاک و طینت اهل بیت در کمال پاکی است و آثار وجود ایشان قابل شمارش و ارزیابی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: پیامبر(ص) فرمودند« ضربه شمشیر علی در روز خندق برتر از عبادت ثقلین است» مراد از ثقلین در این روایت که در کتب شیعه و سنی نقل شده، همه جن و انس است، یعنی چنین عبادتی در پرونده هیچ پیامبر، امام، عابد، زاهد، متوکل و صابری وجود ندارد، این اثر طینت پاک وجود مقدس اهل بیت(ع) است، آثاری بی‌نظیر که غیر قابل ارزیابی و شمارش است.

وی افزود: پیامبراکرم(ص) خطاب به امیرمومنان علی(ع) فرمودند:  علی جان خداوند به تو شش چیز داده است که به احدی از مردم حتی به من هم نداده، یکی از آن شش هدیه الهی دو پسر مثل حسن و حسین هستند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در روایت دیگری که شیعه و سنی آن را نقل کرده پیامبر(ص) می‌فرمایند آقای تمام مردم عالم شهیدان هستند و آقای تمام شهیدان عالم از اولین تا آخرین شهدای حسین هستند و آقای تمام شهیدان کربلا حسین است، همه این روایات خبر از آثار والای طینت اهل بیت(ع) می‌دهند./813/پ202/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات