۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۱۸۷۷۸
رییس دانشگاه امام صادق:

انسان ولایتمدار هرگز با دشمنان ولایت رابطه برقرار نمی کند

انسان ولایتمدار هرگز با دشمنان ولایت رابطه برقرار نمی کند
حجت الاسلام سعدی با بیان اینکه مودت اهل بیت(ع) همان تولی و تبری است، گفت: انسان ولایتمدار هرگز با دشمنان ولایت رابطه برقرار نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعدی رییس دانشگاه امام صادق(ع)، شب گذشته در مسجد جامع ارگ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت:  امام حسین(ع) مصباح و چراغ هدایت است.

وی با بیان اینکه همه خوبی ها باید در مدار مودت اهل بیت(ع) صورت بپذیرد، ادامه داد: مودت اهل بیت(ع) مزد رسالت پیامبرخاتم(ص) است و این مزد رسالت نشان می دهد مساله امامت بسیار مهم است.

حجت الاسلام سعدی با بیان اینکه مودت نسبت به اهل بیت(ع) باید مدیریت شود تا انسان بتواند به مرحله بعدی که ولایت و تولی است راه یابد، ابراز کرد: ولایت باید همراه با توحید باشد بنابراین انسان حق ندارد نزد هر کسی جز پروردگار کرنش کرده و سر تعظیم فرود آورد.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه انسان در اطاعت و تبعیت تنها باید خداوند را ملاک قرار دهد، اظهار داشت: اگر مسلمانان بعد از رحلت رسول خدا(ص) مودت خود را مدیریت می کردند امام حسین(ع) را به شهادت نمی رساندند؛ در آن دوران قلوب مسلمانان با اباعبدالله الحسین(ع) بود اما شمشیرشان برای جای دیگر هزینه می شد.

وی با اشاره به اینکه خداوند غیور است، گفت: مومن نیز غیور است و نسبت به حریم خود حساسیت دارد و می داند که هر کسی نباید به حریم قلبش وارد شود و مودت اهل بیت(ع) را از آن خارج کند.

حجت الاسلام سعدی با بیان اینکه محبت و مودت صادقانه علائم دارد، اظهار داشت: کسی که در مودت و محبت نسبت به اهل بیت(ع) صداقت دارد در اندیشه خود نیز همانند آن بزرگان فکر می کند و در نصرت رسانی به ائمه اطهار(ع) از هیچ اقدامی به نفع آن بزرگان کوتاهی نمی کند.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه مودت به دو صورت ظهور می کند، گفت: مودت همراه با عشق و غیرت است؛ چگونه انسان می تواند بگوید من محب امام حسین(ع) هستم سپس با دشمن ایشان سر و سری داشته باشد.

وی افزود: ایمان را نمی توان یافت مگر در قلوب کسانی که خالصانه توحید را پذیرفته باشند و با دین زاویه نداشته باشند.

حجت الاسلام سعدی در پایان خاطرنشان کرد: بیشتر زیارت عاشورا برائت و لعن طاغوت و عناصر آن است؛ کسی در مودت به اهل بیت(ع) صادق است که در دلش نسبت به دشمنان آن بزرگان نفرت داشته باشد و این تولی و تبری همان مزد رسالت است./813/پ202/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات