۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۶۱۹۰۸۸
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

ذلت ناپذیری و ظلم ستیزی مهم ترین درس مکتب عاشورا است

ذلت ناپذیری و ظلم ستیزی مهم ترین درس مکتب عاشورا است
حجت الاسلام مشایخ از عاشورا به عنوان مکتبی ارزشمند یاد کرد و گفت: در این مکتب درس ذلت ناپذیری، ظلم ستیزی، شجاعت، عزت و بصیرت آموخته می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و تبلیغی غرب استان با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، از عاشورا و کربلا به عنوان یک مکتب ارزشمند یاد کرد و گفت: در این دانشگاه درس ذلت ناپذیری، ظلم ستیزی، شجاعت، عزت و بصیرت به نمایش گذاشته شد.
 
وی با بیان این که مکتب عاشورا برای همه تاریخ سرشار از درس و عبرت است که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: واقعه کربلا فضیلت‌های والای الهی و انسانی را به نمایش گذاشت که در هر دوره‌ای نیاز جامعه است.
 
حجت الاسلام مشایخ از واقعه عاشورا به عنوان یکی از مظلوم‌ترین وقایع تاریخی یاد کرد و گفت: دشمنان حقیقی دین و اهل بیت (ع) در این واقعه جانگذاز همه ارزش‌های والای الهی و انسانی را زیر پای گذاشتند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که عزاداری و گریستن در ماه محرم برای سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش به طور حتم فضیلت بسیاری را با خود به همراه دارد، بیان داشت: سوگواری برای تجسم حق، حقیقت و عدالت ارزشی بس والا است که باید با دقت و حساسیت بالایی برگزار شود.
 
حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که امروز فرهنگ حسینی از مرز‌های جغرافیایی عبور کرده و در نقاط بسیاری از جهان سوگواری برای امام حسین (ع) برگزار می‌شود، گفت: این نشان دهنده آن است که فرهنگ حسینی مرز نمی‌شناسد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام حسین (ع) متعلق به همه انسان‌های آزادی خواه جهان است، بیان داشت: اجتماع عظیم اربعین حسینی خود به تنهایی نشان دهنده عظمت حسینی است که هر ساله با شور و شکوه بیشتری برگزار می‌شود.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن سال‌ها است تلاش می‌کند تا از شور حسینی در جهان بکاهد، افزود: اما عظمت حسینی همه توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمن را خنثی و هر ساله بر عظمت این مراسم با ارزش می‌افزاید.
 
حجت الاسلام مشایخ با تأکید برین که عزاداری و گریستن بر مظلومیت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در حقیقت دفاع و تقویت از ارزش‌های والای انسانی است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری وظیفه دارد در جهت دفاع از حق، عدالت و مظلومیت تلاش و مجاهدت کند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات