۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۶۱۹۲۵۸
وزیر جهاد کشاورزی:

جدیت در اقتصاد مقاومتی موجب ثبات اقتصاد كشور شد

جدیت در اقتصاد مقاومتی موجب ثبات اقتصاد كشور شد
حجتی گفت: جدیت در موضوع اقتصاد مقاومتی باعث شده که علیرغم فشار‌های دشمنان و تحریم‌های اقتصادی بی سابقه، وضعیت اقتصادی کشور در شرایط با ثبات و مناسبی قرار داشته باشد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان کرمانشاه در هفتمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی این استان با قدردانی از اقدامات استاندار و مجموعه مدیریتی استان در مساله زلزله كرمانشاه، اظهار کرد: دشمنان معاند در مساله زلزله تلاش می كردند دولت را در كمك به زلزله زدگان ناكارآمد جلوه دهند اما عملكرد در بخش مسكن، مسایل زیربنایی و كشاورزی در استان به خوبی مدیریت شد.

وی با بیان این که در پیشبرد طرح های اقتصاد مقاومتی نیز در همه زیربخش ها از جمله كشاورزی توفیقات ملموس و قابل توجه و خوبی حاصل شده است، تصریح کرد: مقاوم كردن اقتصاد ملی برای همه كشورها از بدیهیات است و ما در كشور ایران هم باید با جدیت و از سال ها قبل در این موضوع با جدیت بیشتر ورود می كردیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال های اخیر، جدیت همه جانبه در موضوع اقتصاد مقاومتی باعث شده كه علیرغم فشارهای دشمنان و تحریم های اقتصادی بی سابقه وضعیت اقتصادی كشور در شرایط با ثبات و مناسبی قرار داشته باشد و اقتصاد كشور چندان متاثر از تحریم ها دچار اختلال نشود.

وی با اشاره به این که استان كرمانشاه از نظر منابع آب و خاك از استان های نمونه است، خاطرنشان کرد: متوسط بارندگی استان کرمانشاه، دو برابر متوسط كشور و عمده خاك كشاورزی دشت های کرمانشاه از خاك های غنی و درجه یك كشور محسوب می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که كمبود منابع آب، اشتغال و ارتقای تولید از جمله چالش های اصلی در كشور است، اذعان کرد: توسعه گلخانه ها یكی از راهكارهای مهم برای رفع بخشی از این چالش ها است.

وی اظهار داشت: كاهش ۱۰ برابری مصرف آب، اشتغال قابل توجه و تولید با كیفیت و مناسب محصولات كشاورزی در خارج از فصل و با قابلیت صادراتی و ارزآوری از مزایای توسعه گلخانه ها است.

جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان کرمانشاه با اشاره به این که توسعه گلخانه در استان و كشور بسیار جای كار دارد و باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: نباید نسبت به اهمیت توسعه گلخانه ها غفلت كنیم.

حجتی تصریح کرد: مراقبت و حداقلی كردن تخریب منابع طبیعی و محیط زیست باید در طرح های توسعه به خصوص معدن باید مورد توجه باشد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با پیگیری های انجام شده، صادرات نخود كه از محصولات شاخص استان های غربی به خصوص كرمانشاه است آزاد شده است.

محمد قمین
ارسال نظرات