۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۶۱۹۲۷۷
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

حضرت زینب مظهر صبر است

حضرت زینب مظهر صبر است
حجت الاسلام شاه فضل گفت: حضرت زینب (س) مظهر صبر است و یکی از درس‌های عاشورا صبر است و کسی که صبر ندارد نمی‌تواند ایمان خود را حفظ کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل چهارشنبه شب در پنجمین شب از ماه محرم در مراسم سوگواری امام حسین (ع) که در آستان مقدس امامزاده ابراهیم برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از درس‌های عاشورا صبر است، گفت: حضرت زینب (س) مظهر صبر است.

وی افزود: انسان اگر صبر نداشته باشد نمی‌تواند ایمان خود را حفظ کند و تحمل بسیاری از رفتار‌های دینی را نخواهد داشت و عاقبت دین خود را از دست خواهد داد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: یکی از بزرگترین صفاتی که انسان در زندگی خود باید کسب کند صفت صبر است و صبور باشد تا بتواند مصائب و مشکلات را تحمل کند، از این رو صبر دارای آثار و برکات زیادی است که انسان به دلیل نداشتن تحمل از برکات آن محروم می‌شود.

وی افزود: خداوند به پیامبر می‌فرماید، اگر برخی پیامبران اولوالعزم شدند یکی از دلایل آن صبر زیاد آن‌ها بود و تو نیز صبر کن، از این رو پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان با اشاره به اینکه صبر امیرمومنان (ع) دنیا را متعحب کرده است، گفت: جرج جرداق مسیحی می‌گوید من عظمت امیرمومنان (ع) را به کندن درب قلعه خیبر و کشتن عمروبن عبدود نمی‌شناسم، بلکه من امیرمومنان (ع) را وقتی شناختم که در مقابل دیدگانش فاطمه زهرا (س) زدند و او صبر کرد.

حجت الاسلام شاه فضل محیط خانواه را بهترین مکان برای تقویت و آزمودن صبر انسان دانست اظهار داشت: افزایش آمار طلاق بسیاری از خانواده‌ها به دلیل عدم صبر و تحمل در برابر مشکلات است.

وی افزود: اگر انسان مشکلات و مصیبت‌های خود را با مصیبت‌های اهل بیت (ع) مقایسه کند هیچگاه به دلیل اندک مشکلی صبر و تحمل خود را از دست نخواهد داد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان همچنین افزایش آمار طلاق را نتیجه عدم صبر و تحمل دانست و ابراز داشت: طلاق هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد و انسان‌ها باید خود را اصلاح کنند و رفتار‌ها و کردار‌های خود را اصلاح کنند.

حجت الاسلام شاه فضل با بیان اینکه هیچ ثوابی بالاتر از این نیست که زن و شوهر یکدیگر را تحمل کنند، افزود: یکی از ویژگی‌های پیامبر اکرم (ص) که همه را جذب خودش می‌کرد صبر و تحمل و خوش اخلاقی ایشان بود.

دبیر جامعه روحانیت کاشان افزود: عاقبت عدم صبر و تحمل برای انسان تنهایی است و اگر کسی اهل صبر باشد سبب خواهد شد تمام مشکلات و تلخی‌های زندگی به شیرینی تبدیل کند./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات