۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۱۹۷۸۰
رییس دانشگاه امام صادق:

بصیرت لازمه مقابله با جریان نفاق است

بصیرت لازمه مقابله با جریان نفاق است
حجت الاسلام سعدی با تاکید براینکه بصیرت لازمه مقابله با جریان نفاق است، گفت: اینکه انسان نداند چه زمانی وقت تسلیم و یا جنگ با دشمن است اوج بی بصیرتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعدی رییس دانشگاه امام صادق(ع)، شب گذشته در مسجد جامع ارگ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در جنگ احد کسانی که ادعای یاری پیامبراکرم(ص) را داشتند با شنیدن یک شایعه حضرت را رها کردند و از صف اول جنگ گریختند.

وی افزود: پس از فرار مدعیان تنها کسی که ماند و از جان پیامبراکرم(ص) دفاع کرد امام علی(ع) بودند، حضرت در این جنگ به حدی شمشمیر زدند که تمام بدن مبارکشان مجروح شد؛ ایشان علمدار پیامبراکرم(ص) و نخستین علمدار اسلام هستند.

حجت الاسلام سعدی مالک اشتر را علمدار امام علی(ع) معرفی کرد و ادامه داد: امام علی(ع) می فرمایند: جایگاه مالک نسبت به من همانند جایگاه من نسبت به پیامبراکرم(ص) است؛ زمانی که معاویه جناب مالک را ترور کرد و به شهادت رساند معاویه با خوشحالی گفت من دست علی را قطع کردم.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) اضافه کرد: زمانی که خبر شهادت جناب مالک به امام علی(ع) رسید حضرت در مسجد به ایراد سخنرانی پرداخت و فرمودند: مردم بدانید مالک شهید شد، او وفادار بود و دچار ریزش نشد، مالک کوه و سنگ نفوذ ناپذیر بود؛ دشمن با نفوذ بر خواص آنان را به مقابله با حق وادار می کند.

وی افزود: حضرت فرمودند: شما چه می دانید مالک برای علی چه بود، محال است زنی تا قیامت همانند مالک به دنیا آورد، از این پس دشمنان علی با آسوده می خوابند؛ امام علی(ع) بعد از شهادت جناب مالک چند روز برای ایشان گریستند. مشخص می شود جناب مالک برای حضرت به عنوان یک پشتوانه محکم محسوب می شدند.

حجت الاسلام سعدی علمدار و پرچمدار سوم اسلام را حضرت عباس(ع) معرفی کرد و گفت: نفوذ ناپذیر در برابر ترس از ویژگی بارز حضرت ابوالفضل(ع) بود و وجود ایشان رعب و ترس عجیبی در دل دشمنان ایجاد می کرد؛ حضرت عباس(ع) در برابر تحلیل دشمنان نفوذ ناپذیر بودند.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: زیارت عاشورا علاوه بر اینکه دشمنان را معرفی می کند به بیان راهبرد آنان نیز اشاره دارد و به نفوذ دشمنان و زمین گیر کردن خواص جریان حق می پردازد.

وی با اشاره به بصیرت جناب مالک، عنوان کرد: بصیرت مالک بود وقتی عمرعاص قرآن را بر سر نیزه زد گفت قرآن ناطق امام علی(ع) است؛ اما خواص بی بصیرت سبب شدند حضرت در دو قدمی فتح و پیروزی از ادامه جنگ منصرف شوند.

حجت الاسلام سعدی با تاکید براینکه بصیرت لازمه مقابله با جریان نفاق است، خاطرنشان کرد: اینکه انسان نداند چه زمانی وقت تسلیم و یا جنگ است اوج بی بصیرتی است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات