۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۶۲۰۳۸۵
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی دفتر یکم کتاب «فرهنگنامه بزرگ قرآنی» منتشر شد

نسخه الکترونیکی دفتر یکم کتاب «فرهنگنامه بزرگ قرآنی» منتشر شد
نسخه الکترونیکی دفتر یکم کتاب «فرهنگنامه بزرگ قرآنی» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی دفتر یکم کتاب «فرهنگنامه بزرگ قرآنی» اظهار داشت: بیشتر و شاید همه ترجمه‌ها و ترجمه ـ تفسیرھای شناختۀ قرآن از کهن‌ترین ترجمه - تفسیر شناختۀ پارسی، یعنی ترجمۀ تفسیر طبری، تا تفسیرابوالفتوح و کشف الاسرار و تفسیر نسفی و بسیاری دیگر از ترجمه‌ها و متون تفسیری و فرهنگنامه‌های قرآنی در همین شصت – هفتاد سال اخیر صورت چاپ پذیرفته و نشر شده اند.

وی گفت: این ترجمه - تفسیر‌ها در شناخت و آگاھی از نحله‌های مختلف مذهبی و فرهنگی و بسیاری از ویژگی ھای واژگانی و ساختاری و آوایی جایگاهی بلند دارد.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: نویسندگان این ترجمه - تفسیرھا از گونه ھا و گویش ھای حوزه‌های زبانی خویش بسیار بهره گرفته اند و طبعاً با این کار توانسته اند شمار بسیاری از گونه‌ها و گویش‌های حوزه‌های جغرافیایی ایران را در دوره‌های مختلف تاریخی برای ما زنده نگهدارند.

وی بیان کرد: این از امتیاز‌ها و برتری‌های این گروه از متن‌ها بر نوشته‌ها و دیگر آثاری است که از زبان وادب فارسی برجای مانده است و همه یا بیشتر آن‌ها به زبان معیار یا زبان نوشتاری و ادبی تألیف شده اند.

پهلوانی اظهار داشت: دفتر اول این فرهنگ نامه مشتمل بر سوره فاتحه تا سوره نساء می‌باشد.

وی به معرفی کتاب دفتر یکم کتاب «فرهنگنامه بزرگ قرآنی» پرداخت و گفت: این کتاب نوشته علی رواقی است که در دانشگاه شهید بهشتی تهیه شده و در انتشارات این دانشگاه به چاپ رسیده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: کتاب دفتر یکم کتاب «فرهنگنامه بزرگ قرآنی» با ۱۰۷۸ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۹۸ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات