۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۲۱۴۴۴
برهانی خبر داد؛

تشکیل دبیرخانه دائمی همایش کتاب سال بانوان

تشکیل دبیرخانه دائمی همایش کتاب سال بانوان
دبیر اجرایی همایش کتاب سال بانوان از تشکیل دبیرخانه دائمی این همایش با اهدافی از جمله تدوین سیاست های کلان و برنامه های همایش و پیشنهاد آن به شورای سیاستگذاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری دومین همایش کتاب سال بانوان بعد از ظهر امروز در سالن نشست های این مرکز حوزوی برگزار شد.

هادی برهانی دبیر اجرایی دومین همایش کتاب سال بانوان یکی از اهداف برگزاری این همایش را هدایت پژوهش ها به سمت نیازهای علمی حوزه، جامعه و نظام اسلامی با تأکید بر عرصه زن و خانواده دانست و گفت: ما در این همایش همچنین به دنبال افزایش نشاط علمی در بین بانوان دانش پژوهش و مراکز علمی فعال در عرصه پژوهش و خانواده هستیم.

وی با بیان این که همایش اول کتاب سال بانوان در حالتی مطلوب برگزار شد، گفت: سال گذشته 600 اثر در حوزه زن و خانواده مورد بررسی و از مؤلفان تقدیر شد و برای امسال پیشبینی کرده ایم که دومین همایش کتاب سال با تفاوت هایی نسبت به سال قبل برگزار کنیم.

برهانی در ادامه با تأکید بر این که آثار دریافتی همایش دوم منحصر به زبان فارسی نیست، گفت: آثار ارسالی به زبان های دیگر نیز مورد بررسی قرار گرفته و از نویسندگان آنها نیز تقدیر به عمل می‌ آید و ما امیدواریم در آینده این همایش را به صورت بین المللی برای بهره گیری از آثار حوزه زن و خانواده از سراسر جهان فراهم کنیم.

دبیر اجرایی دومین همایش کتاب سال بانوان ابراز داشت: زمان همایش را به صورت قطعی اعلام نمی کنیم چون شورای سیاستگذاری امسال با مشارکت مجموعه های مختلف تشکیل شده و باید با تصمیم گیری های این شورا در آینده زمان برگزاری همایش را اعلام کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف کمیته اجرایی همایش نیز اشاره و خاطرنشان کرد: کمیته اجرایی به منظور تسهیل در فرایند اجرای همایش، هماهنگی ها و هم افزایی ظرفیت ها و امکانات تشکیل شده و کارهایی از جمله برنامه ریزی و انجام هماهنگی های درون سازمانی جهت اجرای همایش را برعهده دارد.

برهانی اضافه کرد: اعضای کمیته اجرایی را معاون پژوهش، معاون آموزشی تربیتی، معاون فرهنگی تبلیغی، معاون اداری مالی، مدیرکل دفتر مدیریت، مدیر کل صیانت و مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین الملل جامعه الزهرا(س) تشکیل می دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی همایش کتاب سال بانوان در جامعه الزهرا(س) یادآور شد: تمامی امور اجرایی همایش در دبیرهانه صورت می گیرد و که این دبیرخانه زیر نظر معاونت پژوهش فعالیت می‌کند و مسؤولیت دبیرخانه نیز با دبیر همایش است.

دبیر اجرایی دومین همایش کتاب سال بانوان ابراز داشت: از جمله وظایف دبیرخانه تدوین سیاست های کلان و برنامه های همایش و پیشنهاد آن به شورای سیاستگذاری، طراحی و تدوین آیین نامه و دستورالعمل های اجرایی همایش و برنامه ریزی و اجرای کلیه امور اجرایی همایش از فراخوان تا آیین اختتامیه با همکاری کمیته اجرایی است./1330/ج

ارسال نظرات