۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۲۱۷۲۹
آیت الله علوی گرگانی:

مشکلات کشور ناشی از حضور افراد بی صلاحیت در مسؤولیت‌های حکومت است

مشکلات کشور ناشی از حضور افراد بی صلاحیت در مسؤولیت‌های حکومت است
حضرت آیت الله علوی گرگانی مشکلات کشور را ناشی از حضور برخی افراد بی صلاحیت در حکومت دانست و گفت: افرادی داریم که از مقام حکومتی خود سوء استفاده می کند که مصیبت بزرگی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام مظفری رییس کل دادگستری استان قم با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: آرزو داریم قوه قضاییه و مراکز دادگستری کشور موجب عدالت گستری در جامعه شده و حق و حقیقت را پیاده کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان رییس دستگاه قضا را اتفاقی مبارک در جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: خدا را شاکریم در رأس این قوه قضاییه آقای رییسی قرار دارند که فرد اهل عمل به شمار می روند و امروز مشغول انجام وظیفه هستند و بنده صمیمانه از محضر ایشان تشکر می کنم که در جهت موضوع مهریه عرض بنده را پذیرفتند.

وی بیان داشت: به زندان انداختن سریع مرد به جهت مهریه عزت او را زیر سؤال می برد و اصلا آیه «الرجال قوامون علی النساء» از کاربرد می افتد، بنابراین در این گونه مسائل نباید سریع از حبس های طولانی مدت استفاده کرد از این رو از محضر ایشان تشکر داریم که گفته شده دیگر فردی برای مهریه بازداشت نمی شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با آرزوی موفقیت روز افزون برای رییس جدید دادگستری کل استان قم برای گسترش عدالت و انصاف در قم خاطرنشان کرد: استدعای ما این است که شما در همین راه کمک یار رییس قوه قضاییه باشید و به گسترش حق و عدل و گرفتن حق مظلوم از ظالم ادامه بدهید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مشکلات اصلی کشور را ناشی از حضور برخی افراد بی صلاحیت در بدنه حکومت دانست و تصریح کرد: الان افرادی داریم که از مقام حکومتی خود سوء استفاده می کند که مصیبت بزرگی است و باید دست های این چنینی از حکومت برچیده شود تا در مسیر حق و حقیقت قرار بگیریم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: غالب مشکلات اقتصادی کشور نیز نتیجه همین مسأله است، از این رو با توجه به این که قوه قضاییه مستقل است و هرکسی نمی تواند خودسرانه کاری بکند، شما با قدرت با این موضوع برخورد کنید و به سفارشات و توصیه های برخی اصلا توجه نکنید.

وی با بیان این که سفارشات و توصیه ها کار را پیچیده می کند، گفت: این مسأله موجب فتح باب می شود و توقعات را زیاد می کند و از فردا هرکسی می خواهد بر شما تحکم کند، از این رو رسیدگی به پرونده ها باید سفت و سخت باشد و همه چیز بر اساس قانون پیگیری شود و اگر قانون نقصی دارد با نظر رهبر معظم انقلاب و علما اصلاح شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در ادامه با تأکید بر پیگیری همه امور بر محور قانون خاطرنشان کرد: بنده همیشه در مشورت هایی که از من می گیرند می گویم اگر قانون اجازه می دهد فلان کار را بکنید.

وی در ادامه به موضوع اطاله دادرسی در برخی پرونده ها نیز اشاره کرد و یادآور شد: بخش عمده از علل تأخیر در رسیدگی به پرونده ها و اطاله دادرسی زیاد بودن مقدمات کار است، از این اگر بتوانید زواید و مقدمات پرونده را کم کنید، پرونده ها انباشته نمی شود چراکه اطاله دادرسی هم موجب ناراحتی مردم و هم موجب دردسر برای خود شما می شود از این رو تقاضا داریم تشریفات را کم کنید و آنچه به واقعیت ها نزدیک تر است را پیاده کنید  و ما نیز امیدواریم روزی آمار پرونده ها به صفر برسد./1330/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 12
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹
درود بر سید عزیز ایران که مایه عزت و آبروی خون شهدا،انقلاب،نظام و مردم هستید،خداوند پشت و پناهتان.
پس کی قراره بعد از گذشت ۴ سال پرونده شبکه فساد سازمان یافته پولشویی ، کلاهبرداری و اعمال نفوذ در دستگاههای مختلف مدیران و سهامداران کاسپین-فرشتگان از دادسرا به دادگاه ارسال بشه ؟ما که جوانی و زندگی مون از بین رفت و هدر شد.آیا مردم خودشون باید انتقام حقشونو به هر طریقی که می دونن از گلوی خانواده های سهامدار و مدیران این موسسه تو ایران یا کانادا بیرون بکشن؟
0
0