۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۶۲۱۹۷۳
با پیام آیت الله مکارم شیرازی؛

همایش بزرگ "سخاء الحسین" در قم برگزار شد

همایش بزرگ
همایش بزرگ خادمین ایرانی حرم امام حسین(ع) در اربعین با عنوان «سخاء الحسین» با حضور شخصیت های کشوری، استانی و مسؤولان عتبه حسینی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بزرگ خادمین ایرانی حرم امام حسین(ع) در اربعین با عنوان «سخاء الحسین» عصر امروز با حضور شخصیت های کشوری، استانی و مسؤولان عتبه حسینی در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام سبحانی در ابتدای این مراسم پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی را برای حاضران در جلسه قرائت کرد.

در بخشی از این پیام آمده است «به حمدالله جاذبه اربعین حسینی تمام دنیا را به خود مشغول داشته، سال به سال این مراسم با شکوه تر برگزار می شود که حسودان از این نظر بسیار ناراحتند و سعی می کنند به نحوی آن را آلوده به خرافات و اختلافات کنند که باید همگان در مقابل توطئه های افراد نفوذی هوشیار باشند».

مردم کشور ما فرهنگ خدمت به مردم، وقف و انفاق را در راهپیمایی اربعین می آموزند

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در این مراسم با اشاره به دلایل ماندگاری قیام کربلا و عاشورای حسینی، نخستین عامل ماندگاری این جریان را اراده الهی دانست و گفت: دلایل زیادی برای ماندگاری جریان کربلا بیان می شود، اما باید دانست اساسی ترین عامل ماندگاری آن مشیت و اراده خداوند بوده است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) محبوب قلوب جهانیان شدند، چون دین خداوند را با همه وجودشان یاری کردند، ادامه داد: همه عالم جمع شدند که حضرت موسی(ع) به دنیا نیاید، اما خداوند متعال کاری کرد که ایشان زنده ماندند و به وسیله همان فرعونی که کودکان را به قتل می رساند تا حضرت موسی(ع) زنده نماند، بزرگ شد و رشد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی دومین عامل ماندگاری جریان کربلا را «اخلاص» توصیف کرد و عنوان داشت: ما در جریان عاشورا حتی یک رفتار غیر مخلصانه هم از امام حسین(ع) سراغ نداریم و همین عامل ماندگاری قیام ایشان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با انتقاد از برخی اقدامات جاهلانه، ناشیانه و یا عامدانه پیرامون زیر سؤال بردن راهپیمایی اربعین تصریح کرد: شهید مطهری در پاسخ به کسانی که زیارت خانه کعبه را زیر سؤال می بردند گفتند «افراد نادان نمی دانید مکه انسان می سازد، کربلا انسان می سازد»؛ امروز مردم کشور ما فرهنگ خدمت به مردم، وقف و انفاق را در راهپیمایی اربعین می آموزند.

خادمان حسینی ایرانی باید برای خدمات رسانی هر چه بیشتر خود را آماده کنند

همچنین بهاءالدینی رییس هیأت ثارالله نیز در این مراسم با بیان اینکه خادمان حسینی ایرانی باید برای خدمات رسانی هر چه بیشتر خود را آماده کنند، گفت: باید با اخلاص و رعایت ادب به وظیفه خادمی خود بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه خادم بودن در عتبه حسینی توفیق بزرگی از جانب خداوند است، اظهار کرد: از برادران عراقی خود برای این که ما را در این مسیر یاری می کنند، متشکر هستیم.

گفتنی است، از پرچم و لباس خادمی «سخاء الحسین» با حضور حجج اسلام عزت زمانی و تکیه ای و آقایان امیرآبادی و بهاءالدینی رونمایی شد./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات