۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۲۲۱۹۰
استاد حوزه تبیین کرد؛

پنج علت اصلی ناامیدی در جوامع بشری

پنج علت اصلی ناامیدی در جوامع بشری
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی گفت: گناه، شکست و ناکارآمدی، عدم اجابت دعا، پوچی و بی‌هدفی و مصیبت‌ها پنج عامل اصلی ناامیدی در انسان‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) در بیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی با اشاره به مسئله امیدواری در اسلام بیان داشت: امیدواری در اسلام دارای تعریف خاصی است که این تعریف آرزوهای غیرمعقول و همچنین طمع را از خود دور می‌کند و به تعبیری با واژه رجا از امیدواری یاد می‌شود.

وی بابیان اینکه امید کاذب و دروغین زندگی انسان را نابود خواهد کرد ابراز داشت: برخی عمر خود را با امید توبه کردن‌های آخر عمر از بین می‌برند و این آرزو هیچ‌گاه انسان را به سر حلقه مقصود نمی‌رساند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه با اشاره به‌ضرورت امید در زندگی انسان، ابراز داشت: امید امری ضروری برای روح انسان است و از بین رفتن امید در نهاد آدمی خطرات فراوانی را به بار می‌آورد.

وی در ادامه با اشاره مناجات امام سجاد(ع) در رابطه با امیدواران، مطرح کرد: جامعه امروزی ما با مشکلات فراوانی مواجه و گاهی اوقات برخی از افراد به دلایلی همچون بی‌کاری و مشکلاتی از این قبیل امید خود را از دست می‌دهند اما باید به آن‌ها بگوییم که راهکار این مشکل، توکل به خدای تعالی است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی با اشاره به علل ناامیدی در انسان‌ها، بیان داشت: گناه، شکست و ناکارآمدی، عدم اجابت دعا، پوچی و بی‌هدفی و مصیبت‌ها پنج عامل اصلی ناامیدی در انسان‌ها است ازاین‌رو لازم است اهل علم دراین‌باره و این پنج عامل مقاله‌ها و پایان‌نامه‌هایی را ارائه دهند.

وی با اشاره به آیه 129 سوره توبه گفت: توکل به خدای تعالی سبب آرامش دل‌ها و از بین رفتن و یاس و ناامیدی از دل‌ها می‌شود.

این استاد و خطیب حوزه در پایان با اشاره به توکل و شجاعت امام خمینی(ره)، یادآور شد: امام خمینی(ره) با توکل به خدای متعال و شجاعت در مقابل دنیا ایستاد، زیرا زمانی که انسان به خدای تعالی تکیه کند قطعاً هیچ قدرتی جلودار او نیست. /924/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 12
حسین عجمی
ارسال نظرات