۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۶۲۲۲۴۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

سازش با آمریکا گام نهادن در مسیر باطل است

سازش با آمریکا گام نهادن در مسیر باطل است
آیت الله ری شهری با بیان اینکه اسلام سازش با باطل را مردود می داند، گفت: سازش با آمریکا بیانگر میانه رو بودن نیست بلکه در مسیر باطل گام برداشتن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز بیش از آغاز درس خارج فقه در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به فرازی از دعای شریف مکارم الاخلاق، گفت: حضرت در این فراز از دعای شریف مکارم الاخلاق می فرمایند: و متعنی بالاقتصاد، مرا بهره مند کن از میانه روی.

وی با بیان اینکه میانه روی در فرهنگ آیات و روایات دو معنا دارد، ادامه داد: یک عبارت به این معنا مربوط به هزینه زندگی می شود یعنی انسان از افراط و اسراف اجتناب کرده و بتواند میانه رو باشد.

آیت الله محمدی ری شهری اضافه کرد: از دیگر معانی لفظ اقتصاد در این فراز نورانی آن است که انسان در همه امور اعم از مسائل اقتصادی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، عملی و غیره اهل میانه روی باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به کلام امیر حکمت و بلاغت امام علی(ع)، ابراز کرد: حضرت در تبیین سیره نبوی روش پیامبراکرم(ص) در برخورد با دوستان، دشمنان، خانواده و غیره را بر محور میانه روی بیان می کنند و می فرمایند: پیامبر اسلام نه تندرو بود نه کندرو.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: متاسفانه گاهی برخی آقایان در عرصه سیاسی به اشتباه لفظی را مطرح می کنند و کسی را که بخواهد به متن اسلام عمل کند او را تندرو می خوانند در حالی که تندروی نمی کند.

وی افزود: معنای تندروی در اسلام چیزی غیر از این است که امروز برخی سیاسیون بیان می کنند آنان میانه روی را راه رفتن در میان حق و باطل می دانند و می گویند حق، انسان ها را به سازش و میانه روی دعوت می کند؛ در حالی که اسلام میانه حق و باطل را باطل می داند و حق را راه میانه معرفی می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کلام امام علی(ع) در کتاب نهج البلاغه مبنی بر اینکه چپ و راست هر دو گمراهی است، ادامه داد: گویی این کلام برای عصر حاضر گفته شده که حضرت می فرمایند: در مسیر صراط چپ و راست معنا ندارد؛ راه صراط است که انسان را به مقصد می رساند و کتاب و سنت نیز انسان ها را به همین مسیر دعوت می کنند.

آیت الله محمدی ری شهری در پایان خاطرنشان کرد: اینکه میان راه حق و باطل گفته شود با آمریکا میانه رو باشیم و با او بسازیم معنای میانه روی نیست./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 12
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Australia
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
=== امان از دست تو
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴
تا زمانی که مشکلات ساختاری داخل کشور حل نشود، و اصلاحات ساختاری در اقتصاد،نظام پولی و بانکی کشور صورت نگیرد، دست آقایون و آقازاده های دزد و رانتخوارشان از اقتصاد کشور کوتاه نشود، و تمامی مسئولین فاسدی که در طول این ۴۰ سال در هر رده ای که از موقعیتشان سواستفاده کرده و فساد نموده اند و به قول معروف جیب انقلاب ، نظام و شهدای مردم مظلوم رو زده و حالا کلاس سکولار و لیبرال شدنشان را به رخ مردم می کشند و بخاطر منافعشان و پاسپورت خارجی و اقامت خارج از کشور خود و فرزندانشان دم از اعتدال گرایی و اصلاح طلبی می زنن و به افراد فرودست برچسب تندروی و افراط گرایی,پوپولیستی زده و بقول معروف اصولگرای اعتدالگرا یا اصولگرای اصلاح طلب شده اند!!!.فرزندانشان رو به خارج از کشور فرستاده و برای خودشان در خارج خانه و کار و کاسبی راه انداخته اند محاکمه نشوند،مذاکره با ترامپ یا غیر ترامپ برای این مردم مظلوم و شهیدپرور بی فایده که هیچ ،پر ضرر هم هست.
1
0