۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۶۲۲۱۲۹
نماینده مجلس شورای اسلامی:

ایران در کشورهای منطقه نیروهای جان برکف بسیاری دارد

ایران در کشورهای منطقه نیروهای جان برکف بسیاری دارد
حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه آمریکا با حمله به ایران پاسخی دندان شکن دریافت خواهد کرد، گفت: ایران در کشورهای منطقه نیروهای جان برکف بسیاری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نوروزی نماینده مجلس شورای اسلامی، امروز در آیین افتتاحیه مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان رباط کریم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام علی(ع) فرمودند: ایمان چهار ستون دارد که شامل صبر، یقین، عدل و جهاد می شود.

وی درباره یقین، ادامه داد: همچنین در ادامه فرمودند: یقین دارای چهار شعبه بینش اندیشمندانه داشتن، تفسیر حکیمانه کردن، عبرت گیری و توجه به سنت پیشینیان است.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه انسان باید بینش اندیشمندانه داشته باشد، ابراز کرد: انسان باید بداند کجاست، چه می کند و هدفش چیست؛ متاسفانه افراط و تفریط در جامعه کنونی بسیار مشهود است و این امر مسؤولیت حوزه های علمیه را دوچندان می کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام علی(ع) می فرمایند: دو گروه درباره من هلاک می شوند و آن دو دسته دوستان و دشمنان افراطی هستند؛ انسان با اجتناب از افراط و تفریط است که می تواند در مسیر صحیح گام بردارد و توجه حوزه های علمیه نسبت به این مهم باید بیش از دیگران باشد.

وی اضافه کرد: طبق صریح روایات؛ انسان اگر بینش اندیشمندانه داشته باشد درب های حکمت به روی او باز می شود و می داند وظیفه‌اش چیست؛ پیش از انقلاب اگر طلبه ای در درس خارج رهبر معظم انقلاب شرکت می کرد شهریه او قطع می شد چون برخی حوزه ها بر جدایی دین از سیاست اعتقاد داشتند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی بینش ها رشد کرده و حکمت ها نمایان شده است.

حجت الاسلام نوروزی افزود: کسانی که درب های حکمت به روی آنان باز شد عبرت می گیرند؛ یک ماه پیش گفته شد آمریکا می خواهد به ایران حمله کند درست است که او می تواند به ما حمله کند اما باید بداند پایان این حمله دیگر با او نخواهد بود و این نیست که پاسخ حملات را از ایران دریافت کند بلکه از هر نقطه ای از منطقه باید آماده دریافت پاسخ باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جوامع اسلامی باید از اختلاف و تفرقه اجتناب کنند، خاطرنشان کرد: دین اسلام به اتحاد و همبستگی جوامع اسلامی تاکید دارد و حوزه های علمیه می توانند در این زمینه بسیار نقش آفرین باشند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات