۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۲۲۴۵۱
حجت‌الاسلام محمدی:

هر جامعه‌ای که بخواهد پیشرفت کند باید متصل به وقف شود

هر جامعه‌ای که بخواهد پیشرفت کند باید متصل به وقف شود
دبیر شورای توسعه قرآنی کشور گفت: هر جامعه‌ای که بخواهد پیشرفت کند باید متصل به وقف شود، علت پیشرفت اروپاییان اتصال مسیحیت به وقف است چرا که وقف یک صدقه جاریه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی صبح امروز در نشست بررسی وقف مشارکتی در حوزه امور قرآنی، با اشاره به ظرفیت‌های قرآنی استان اصفهان، گفت: اصفهان قطب اصلی قرآن کشور است، تعداد زیاد مؤسسات قرآنی در استان اصفهان نشان دهنده علاقه مردم به قرآن کریم و معارف قرآنی است.

وی با بیان اینکه اصفهان می‌تواند یک الگو برای دیگر استان‌ها در حوزه قرآنی باشد، تصریح کرد: دلیل وجود ظرفیت بالای قرآنی در استان اصفهان ریشه در ظرفیت تاریخی این شهر دارد و استان اصفهان همواره در طول تاریخ در همه عرصه‌ها سرآمد بوده و مایه افتخار کشور و جهان اسلام است.

حجت الاسلام محمدی شهدا را از جمله مروجین عرصه قرآنی برشمرد و اظهار کرد: اجر خانواده شهدا در قیامت بی شک بیشتر از شهیدان است، زیرا والدین هستند که این فرزندان را به نقطه پرواز رسانده‌ و دوری‌ها و مصیبت‌ها بعد از شهادت تا پایان عمر همراه خانواده شهید است و خانواده شهید در یک مسیر طولانی مصیبت را تحمل می‌کند و اجر خانواده شهید اصلا کمتر از شهید نیست.

دبیر شورای توسعه قرآنی کشور اتصال و انس با قرآن کریم را عامل رشد و پیشرفت جامعه عنوان کرد و گفت: قرآن تنها شهدا و انسان‌هایی که بر اساس قرآن زندگی می کنند را زنده به حساب می آورد و این افراد بهره مند از حیات طیبه هستند، هر جامعه‌ای که بخواهد پیشرفت کند باید متصل به وقف شود، علت پیشرفت اروپاییان اتصال مسیحیت به وقف است چرا که وقف یک صدقه جاریه است.

وی با بیان اینکه اگر کسی بتواند قرآنی باشد و به شهادت برسد مصداق حیات طیبه در دنیا و آخرت است، تصریح کرد: شهید قرآنی عالی‌ترین مصداق بقیه الله است، تحول روحی و معنوی که شهید حججی در دنیا ایجاد کرد موجب شد نام این شهید در کنار نام امام خمینی بدرخشد و این یک افتخار بسیار بزرگ برای مردم اصفهان و نجف آباد است./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات