۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۲۲۷۲۰
حجت الاسلام شریعتی تبار:

اربعین درس نجات بخشی و بصیرت است

اربعین درس نجات بخشی و بصیرت است
حجت الاسلام شریعتی تبار گفت: مستکبرین عالم از طریق جهالت و مسموم کردن فکر بشر و جامعه بشری بر او تسلط می یابد اما بشر با اربعین و حب سیدالشهدا از یوغ سلطه نجات می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام شریعتی تبار، عضو هیأت علمی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در همایش اربعین نماد محبت ادیان الهی و مذاهب اسلامی به امام حسین(ع) که امروز در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد،  به اربعین در اندیشه شیعی اشاره کرد.

وی اربعین را نماد رشد و بالندگی و‌ کمال یک حقیقت بیان و ابراز کرد: عاشورا و اربعین نماد رشد و بالندگی و کمال مطلوب این حادثه تاریخ اسلام و تاریخ بشریت است همچنین اربعین نماد محبت ادیان و پیروان و مذاهب اسلامی به امام‌حسین(ع) است.

حجت الاسلام شریعتی تبار با اشاره به ریشه ها و مبانی و علل محبت و عشق، گفت: محبت و عشق در زندگی انسان ها عامل بسیاری از حرکت ها، تبعیت ها و جنبش ها است و عوامل مختلفی برای عشق محبت مطرح شده است از جمله ایجاد لذت در انسان از دیدن کسی، دیدن احسان از شخصی، الفت، سنخیت، زیبایی های ظاهری و معنوی موجب محبت در انسان می شود.

استاد حوزه و دانشگاه اربعین را نماد ظلم ستیزی و عدالت خواهی و آزادگی بیان و اظهار کرد: بشر به این نمادها به شدت نیاز دارد و باید همه انسان های آزاده عالم که به عدالت طلبی و ظلم ستیزی عشق می ورزند با حسین(ع) آشنا شوند تا کانون دل آن ها عشق به حضرت شود و این عشق و محبت مختص به مسلمانان ندارد و همه انسان های آزادی خواه این عشق را در دل دارند.

وی اربعین را کلاس درس خدایی شدن و صبغه الهی بیان و تصریح کرد: امام حسین(ع) خون خود، فرزندان و یاران خود را داد و اهل بیت خود را نیز فدا کرد و این هزینه ها برای ریاست و قدرت طلبی نبود بلکه برای ما و اصلاح جامعه بشری بود و این خدا گونه ای و صبغه الهی موجب ماندگاری عاشورا شد.

حجت الاسلام شریعتی تبار خدایی بودن نهضت امام حسین(ع) را موجب ماندگاری آن دانست و گفت: همه حاکمیت ها و افراد در عالم رنگ باختند اما عاشورا ماندگار شد چون حاکمیت الهی همیشه برقرار است و هدف نهایی عاشورا و کربلا خدا است.

عضو هیأت علمی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: عشق به حسین به خاطر شعارهای حضرت است که ماندگار شد، امروز چه کسی است که از شعار «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» حضرت رضایت نداشته باشد.

وی گفت: سلطه گران و مستکبرین عالم از طریق جهالت و مسموم کردن فکر بشر و تحیر جامعه بشری بر او تسلط می یابد و اربعین درس نجات بخشی و بصیرت است تا بشر با عشق سیدالشهدا(ع) از یوغ سلطه نجات یابند، اربعین اختصاص به مسلمان و شیعه ندارد بکه آزادگان همه عالم به این درس نیاز دارند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات