۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۲۳۴۰۲
مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی مازندران خبر داد؛

برگزاری همایش بزرگداشت آیات کوهستانی و طبرسی

برگزاری همایش بزرگداشت آیات کوهستانی و طبرسی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری همایش بزرگداشت آیات کوهستانی و طبرسی به زودی در استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، عباس زارع، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در جلسه شورای سیاست گذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های مذهبی استان در ساری از برگزاری همایش بزرگداشت دو عالم نامدار مازندرانی خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته بزرگداشت آیت الله کوهستانی و طبرسی در استان برگزار خواهد شد.
 
وی به تشکیل کارگروه‌های تخصصی به منظور تبیین ابعاد مختلف شخصیت علمی و عملی این دو عالم بزرگ اشاره کرد و افزود: آشنایی جامعه با سیره عملی عالمان بزرگ دینی یک ضرورت مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، بزرگداشت علما و فقهای دینی را تعظیم شعائر دینی دانست و خاطرنشان کرد: چنین شخصیت بزرگی نباید در گمنامی باقی بمانند بلکه جامعه امروز به شناخت بیشتر آن‌ها نیازمند است.
 
زارع در ادامه سخنان خود، مازندران را مهد علما و فق‌های دینی معرفی کرد و گفت: شخصیت‌های بزرگ دینی و علمی در حوزه‌های علمیه این دیار پرروش یافته و امروز مایه افتخار جهان تشیع هستند.
 
وی، عالم پروری و ولایت مداری مردم مازندران را در طول تاریخ بی نظیر توصیف کرد و افزود: رشد و تعالی اخلاقی و فرهنگی جامعه امروز نیازمند شناخت بیشتر با سیره عملی بزرگان دینی است.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تأکید براین که این مجموعه فرهنگی همه توان خود را در جهت معرفی شخصیت‌های بزرگ و اثرگذار دینی به جامعه بهره گرفته خواهد گرفت، بیان داشت: از سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی نیز می‌خواهیم در این مسیر ما را همراهی کنند.
 
زارع با بیان این که امروز جامعه اسلامی با مشکلات و معضلات بسیار فرهنگی و اجتماعی مواجه است، ادامه داد: بهترین راه برون رفت جامعه اسلامی از این مشکلات موجود تقویت باور‌های دینی و اخلاقی در مردم به ویژه نسل جوان است.
 
حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری نیز در ادامه این جلسه معرفی فقهای دینی به نسل جوان را امری ضروری دانست و گفت: در شرایطی که دشمن این گونه به ارزش‌های دینی، اخلاقی و انقلابی ما می‌تازد، جوانان جامعه نیازمند تقویت سطح شناخت خود هستند.
 
وی با بیان این که تقویت باور‌های دینی همواره مهم‌ترین دغدغه علما و روحانیت در جامعه اسلامی بوده است، افزود: عالمان دینی با هدایت و راهنمایی، مسیر صحیح زندگی را به مردم آموختند و امروز جایگاه با عظمت دین را مرهون مجاهدت‌های علمای دین هستیم./950/د102/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات