۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۶۲۴۰۶۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

پیاده‌روی اربعین تجلی محبت و مودت نسبت به اهل‌بیت است

پیاده‌روی اربعین تجلی محبت و مودت نسبت به اهل‌بیت است
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: همایش میلیونی اربعین حسینی و شرکت عاشقان مکتب اباعبدالله (ع) در آن درواقع تجلی محبت و مودت نسبت به اهل‌بیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان که با موضوع اربعین برگزار شد، با اشاره به آیه «قل لا اسئلکم علیه اجراً الا مودّت فی القربی»، اظهار کرد: اربعین ریشه در معارف دین دارد و باید ریشه‌های آن را در معارف ناب اسلامی جستجو کرد.

وی افزود: بر اساس این آیه شریفه ما نسبت به دو مورد مودت اهل‌بیت و محبت اهل‌بیت مأمور هستیم و از سوی دیگر دو مورد دیگر را نیز می‌توان به آن اضافه کرد؛ ولایت اهل‌بیت و اطاعت اهل‌بیت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: این به آن معنا است که شیعه بودن چهار مرحله دارد؛ مودّت یعنی اینکه ما عشق اهل‌بیت را در نهاد و وجود و دل خود داشته باشیم و محبت به این معنا که محبت در دل ما پنهان است ولی وقتی به صحنه بیاییم و این محبت را بروز بدهیم مودّت متجلی می‌شود.

وی تصریح کرد: قرآن نفرموده محبت اهل‌بیت، بلکه فرموده مودت اهل‌بیت؛ یعنی شما اگر مودت داشته باشید یقیناً محبت دارید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: خیلی‌ها در دل اهل‌بیت را دوست دارند ولی درصحنه عمل حضور ندارند، مثلاً حاضر نیستند مالشان را در راه اهل‌بیت خرج کنند، حاضر نیستند جانشان را به خطر بیندازند و فقط یک عشق و علاقه درونی دارند.

وی ادامه داد: قرآن می‌خواهد کلاس پیروی از اهل‌بیت را بالاتر بیاورد درنتیجه می‌فرماید پیغمبر اکرم یک چیز از شما خواسته و آن هم مودت به ذی القربی است؛ یعنی علاوه بر آن محبتی که دارید مودت هم داشته باشید به این معنا که محبت را ظاهر کنید و به صحنه بیاورید تا دیگران ببینند شما به کدام مکتب وصل هستید.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: یک معنای اربعین این است که شما آن محبت را به میدان آورید آن هم به‌صورت دست جمعی؛ پس در حقیقت اربعین همان مودتی است که قرآن فرموده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: همایش میلیونی اربعین حسینی و شرکت عاشقان مکتب اباعبدالله (ع) در آن، درواقع تجلی محبت و مودت نسبت به اهل‌بیت است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات