۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۶۲۵۱۳۷

پیام تسلیت آیت الله سبحانی درپی درگذشت آیت الله سید جعفر مرتضی

پیام تسلیت آیت الله سبحانی درپی درگذشت آیت الله سید جعفر مرتضی
حضرت آیت الله سبحانی با صدور پیامی درگذشت آیت الله سید جعفر مرتضی عاملی از علمای لبنانی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سبحانی با صدور پیامی درگذشت  آیت الله سید جعفر مرتضی عاملی را تسلیت گفت.

متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و اناالیه راجعون

در ایام سوگواری اربعین سالار شهیدان که مسلمانان در غم و اندوه فرورفته بودند، بار دیگر، جامعه اسلامی با مصیبت جدیدی که بحق باید آن را ثلمه در اسلام نامید که لا یسدّها شیء، روبرو شدند و آن درگذشت عالم بزرگوار، محقق عالیقدر در عرصه ولایت مرحوم آیت الله سید جعفر مرتضی (قدس الله سره) است و آن هم در شب رحلت جدّ بزرگوارش پیامبر اسلام و این حاکی از یک نوع پیوند با جدّ بزرگوارش خاتم پیامبران می باشد.

آثار این محقق بدون استثناء بسیار سودمند و مفید است او در تحقیق موضوع فروگذار نمی کرد. اثر اخیر ایشان درباره سیره نبوی، اثر ماندگار و بسیار ارزشمند است.

اینجانب این ضایعه را به حضرت ولیعصر(عج) و جامعه روحانیت شیعه بالاخص به بازماندگانش تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای این تازه درگذشته علوّ درجات خواهانم.

قم - جعفر سبحانی

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ذکر علی عباده
Iran, Islamic Republic of
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
سید جعفر مرتضی عاملی مجموعه کتاب‌های سید جعفر مرتضی (زاده ۱۳۶۴ق) از عالمان شیعه اهل لبنان است. تخصص وی در تاریخ اسلام و تشیع و سیره‌نگاری اهل بیت بوده و آثار او در موضوعات تاریخ و اعتقادات شیعه قلم زده شده است. نسخه دیجیتال تألیفات او با عنوان مجموعه آثار سید جعفر مرتضی در تاریخ ۹ دی ۱۳۹۲ش در مرکز تحقیقات کامپیوتری نور عرضه شده است.[۱] مهم‌ترین اثر جعفر مرتضی مجموعه ۳۵ جلدی الصحیح من سیرة النبی الاعظم با موضوع سیره پیامبر اکرم(ص) و تاریخ اسلام است.
4
0