۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۶۲۵۲۱۶
نوبخت:

در بودجه ۹۹ کل کشور منابع جدید مالیاتی شناسایی و تعریف می‌شود

در بودجه ۹۹ کل کشور منابع جدید مالیاتی شناسایی و تعریف می‌شود
چهاردهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، به ریاست محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر نوبخت اظهار داشت: در برنامه اصلاح ساختار بودجه، از دیدگاه‌های مجامع دانشگاهی و مجموعه علمی كشور استفاده كردیم تا آنچه یه تأیید می‌رسد و نهایی می شود، برگرفته از دیدگاه‌های كارشناسی و متقن باشد.

وی افزود: در نهایت، این دیدگاه‌ها و جمع‌بندی‌های انجام شده در شورای عالی هماهنگی اقتصادی كشور به تأیید خواهد رسید و ما بر همان اساس، اصلاح ساختار بودجه را به پیش خواهیم برد.

نوبخت در ادامه سخنان خود تصریح كرد كه در بودجه سال ۱۳۹۹ كل كشور در كنار استفاده از ظرفیت مالیاتی كشور، باید در اندیشه خلق منابع جدید مالیاتی نیز باشیم تا هم در بخش درآمدهای پایدار منابع جدید را تعریف كنیم و هم از ظرفیت یارانه‌های پنهان استفاده بهینه داشته باشیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه كشور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: مهم‌ترین بخش اصلاح ساختار بودجه، بخش اصلاح هزینه‌ها و انجام هزینه‌كرد‌ است كه شامل اصلاح خود بودجه هم خواهد بود.

وی در خاتمه سخنان خود از احساس مسوولیت همكاران مجموعه سازمان برنامه و بودجه كشور، سازمان‌های وابسته و نیز سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها هم قدردانی كرد.

بر‌پایه این گزارش، در این جلسه حمید پوراصغری معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه كشور گزارشی در مورد فعالیت‌های كمیته بازبینی هزینه‌ها ارایه كرد و گفت: در این كمیته بر اصلاح ساختار اداری كشور، بر فراگیری فن‌آوری اطلاعات و سامان‌دهی سامانه‌های خدمت‌رسانی به مردم و ارباب‌رجوع در دستگاه‌های اجرایی كشور در روند انجام امور تصریح شده است.

در این جلسه مژگان خانلو رییس امور پایش تعهدات دولت و تجهیز منابع سازمان برنامه و بودجه كشور هم گزارش كاملی از روند تدوین عملكرد شركت‌های دولتی و بودجه آنها ارایه كرد و اعلام نمود كه سازمان مذكور در موعد مقرر قانونی، گزارش عملكرد و بودجه شركت‌ها را تقدیم خواهد كرد.

گزارش مذكور حاكی است كه در این جلسه، تعدادی از معاونان و مدیران سازمان، دیدگاه‌های كارشناسی خود را ارایه كردند.

ارسال نظرات