۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۲۵۶۳۴
از ۱۵ تا ۱۷ آبان؛

اعتکاف پژوهشی در مدرسه علمیه فیضیه مازندران برگزار می‌شود

اعتکاف پژوهشی در مدرسه علمیه فیضیه مازندران برگزار می‌شود
معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران از برگزاری اعتکاف پژوهشی، پانزدهم تا هفدهم آبان ماه در این مدرسه علمیه خبر داد.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل، معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری اعتکاف پژوهشی، پانزدهم تا هفدهم آبان ماه در این مدرسه علمیه خبر داد.
 
وی، یکی از نام‌های قیامت را یوم الحسره دانست و با بیان این که در روز قیامت به دلیل کار‌هایی که می‌توانستیم انجام دهیم، اما انجام ندادیم و همچنین کار‌هایی که می‌توانستیم انجام ندهیم و انجام دادیم حسرت خواهیم خورد، افزود: یکی از حسرت‌هایی که در روز قیامت خواهیم خورد حسرت زمان‌هایی است که از آن بهتر می‌توانستیم استفاده کنیم.
 
حجت الاسلام فاضل، روز‌های پنج شنبه و جمعه را از جمله روز‌هایی معرفی کرد که نه تنها در آخرت بلکه در همین دنیا حسرت آن را خواهیم خورد، گفت: روز‌های آخر هفته زمان مناسبی است برای انجام کار‌های عقب مانده به ویژه کار‌های علمیِ شخصی است.
 
معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به تعطیلی سه روزه این هفته، آن را فرصت مناسبی برای انجام کار‌های علمی دانست و افزود: در همین راستا معاونت پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران درنظر دارد برای کمک به طلاب برای استفاده بهتر از این فرصت تعطیلی، از روز چهارشنبه تا جمعه، ۱۵ تا ۱۷ آبان اعتکاف پژوهشی برگزار کند.
 
حجت الاسلام فاضل با بیان این که در این اعتکاف پژوهشی طلاب به مدت سه روز در کتابخانه مدرسه علمیه فیضیه مازندران ساکن خواهند شد، بیان داشت: این برنامه فرصت مغتنمی برای مطالعه و تقویت برنامه‌های علمی و پژوهشی طلاب است.
 
معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران به دلایل در نظر گرفتن سه روز برای اعتکاف پژوهشی در این مدرسه اشاره کرد و گفت: به این علت که هم نزدیک‌ترین شباهت را به اعتکاف رجبیه داشته باشد و هم اینکه سه روز زمان مناسبی برای تدوین یک مقاله تمرینی است.
 
وی، حضور اساتید مشاور و راهنما برای راهنمایی طلاب و همچنین استفاده از رایانه، به همراه نرم‌افزار‌های پژوهشی و اینترنت برای طلاب شرکت کننده در این برنامه را از جمله مهم‌ترین اقدامات معاونت پژوهش مدرسه علمیه فیضیه اعلام کرد.
 
حجت الاسلام فاضل، آمادگی نیرو‌های معاونت پژوهش جهت برگزاری اعتکاف پژوهشی در ایام اعتکاف رجبیه و همچنین تقویت بنیه علمی و پژوهشی طلاب را از جمله مهم‌ترین دلایل برگزاری این برنامه دانست.
 
معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به این که اعتکاف رجبیه هر ساله به صورت کشوری در این مدرسه علمیه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مراسم هر سال با استقبال گسترده طلاب و حوزویان در این مدرسه برگزار می شود./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات