۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۲۵۷۶۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

وقف ظرفیت مهمی برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه است

وقف ظرفیت مهمی برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت وقف در جامعه اسلامی، آن را ظرفیت مهمی در جهت تقویت و گسترش معارف دینی در جامعه دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از مسؤولان اوقاف با اشاره به اهمیت وقف در جامعه اسلامی، آن را ظرفیت مهمی در جهت تقویت و گسترش معارف دینی در جامعه دانست.
 
وی با بیان این که همه ما داریم در جهت ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه کوشا باشیم، افزود: این سنت حسنه دینی از یک ظرفیت بسیار بالا در جهت رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برخوردار است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری، وقف را اقدامی ماندگار در جهت تحقق عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی دانست و گفت: در طول تاریخ از همین ظرفیت عظیم دینی در جهت تقویت برنامه‌های دینی، معنوی و علمی بهره گرفته شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که بسیاری از مراکز علمی و دینی در گذشته با پشتوانه وقف اداره شده اند، بیان داشت: امروز نیز این سنت حسنه دینی می‌تواند پشتوانه دائمی برای مراکز دینی جامعه باشد.
 
امام جمعه قائمشهر، یکی دیگر از خدمات وقف را کمک به محرومان و مستضعفان جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر این فرهنگ دینی در جامعه اسلامی به خوبی نهادینه و گسترش پیدا کند، چهره فقر از جامعه اسلامی زدوده خواهد شد.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری، مسأله وقف را نوعی آینده نگری اسلام برای مسلمانان دانست و تصریح کرد: اگر تلاش کنیم مسأله وقف به خوبی در جامعه امروز نهادینه شود، با بهره گیری از چنین ظرفیت مهمی حتی بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه نیز رفع خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که امروز مسیر وقف به سوی نیاز‌های روز جامعه تغییر کرده است، بیان داشت: از عوائد بسیاری از موقوفات برای کمک به مسائل درمانی، آموزشی، علمی و قرآنی نیز استفاده می‌شود که این اقدام بسیار ارزنده‌ای است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که انسان با وقف اموال و دارایی‌های خود یک خیری را از خود به جای می‌گذارد، افزود: واقف با حبس اموال و دارایی‌های خود منفعت آن را برای کمک به بخش‌های مختلف جامعه اختصاص می‌دهد.
 
وی با بیان این که سنت حسنه وقف از صدر اسلام آغاز شده و تا به امروز نیز ادامه دارد، بیان داشت: تبلیغ این سنت ارزشمند دینی باید به گونه‌ای باشد که هر روز یک وقف در جامعه داشته باشیم./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات