۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۲۵۷۹۱
رئیس عقیدتی سیاسی ارتش:

همراهان استکبارجهانی رو به نابودی هستند

همراهان استکبارجهانی رو به نابودی هستند
حجت الاسلام والمسلمین حسنی گفت: زمانی بسیاری از کشورهای دنیا با تفکر همراهی با استکبار برای مصونیت از تهدیدات دشمن همراه شدند اما امروز این تفکر شکست خورده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صادق محمد حسنی در همایش تکریم از پیشکوستان نیروهای مسلح استان‌های قزوین، البرز و زنجان که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در نیروی انتظامی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در بازه‌ای از تاریخ آمریکا و استکبار به عنوان روسای جهان تلاش کردند تا تفکر همراهی برای مصمونیت از تهدید را در بین کشورهای ضعیف‌تر جهان ترویج کنند، تفکری که موجب می‌شد تا بسیاری از کشورها با امید رهایی از مشکلات دست دوستی به آمریکا بدهند.

وی بیان کرد: در همین راستا سوریه، لبنان و حتی عراق دست همراهی با آمریکادادند و دیدیم که نه تنها مشکلاتشان مرتفع نگردید بلکه هر روز بیشتر از قبل مورد تهدید و صدمه قرار گرفتند.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: امروز هم در داخل کشور برخی پیرو همین تفکر هستند و در تلاشند تا بین مردم به ترویج این افکار بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی افزود: در حالی‌که همه دنیا امروز به مسیری که ایران در پیش گرفته است نگاه می‌کنند و می‌دانند که راه آزادی و آزادگی کشورهای دنیا همین مقاومتی است که ایرانیان در پیش گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در این سال‌ها کشور ایران با تعبیت از رهبری بصیر و آگاه مسیر آزادی‌خواهی را در پیش گرفت و موفقیت نیز کسب کرد و امروز تحلیل درست موقعیت ایران و وضعیت دشمنان، افزایش سازش و توانمندی کشور در شرایط امروز و شناخت نقاط ضعف و قوت از عواملی است که موجب شد تا کشور در مقابل توطئه‌های مختلف دشمن به موفقیت برسد.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: این که در کشور عده‌ای به دنبال بازگشت دوباره این تفکر هستند به دلیل ناآگاهی و فاصله گرفتن از ارزش‌های ایرانی و اسلامی است که در این حوزه رسالت روحانیت سنگین‌تر از گذشته است و باید با آگاهی بخشی به جامعه و مردم برای رفع این مشکلات قدم بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی افزود: روحانیون نیز در این مدت به عنوان فعالین عقیدتی سیاسی در ارتش با همین اهداف فعالیت کردند و خوشحالیم که امروز به خوبی بین نیروهای نظامی و انتظامی کشور جایگاه پیدا کردند و توانستند عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند.

وی گفت: فعالیت‌های معنوی، ارائه آگاهی‌های لازم در این حوزه و ایجاد فضای مذهبی در محیط کار از ویژگی‌های فعالیت عقیدتی سیاسی است که موجب شده تا روحانیون فعال در این حوزه در سراسر کشور بتوانند در هدایت معنوی و اخلاقی کارکنان اثربخشی داشته باشند.

رئیس عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در شرایطی که تهاجم دشمن از جبهه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به سمت کشور آغاز شده است فعالیت روحانیون به عنوان مبلغین برای رفع شبهات و انجام برنامه‌های عقیدتی و سیاسی بسیار اثرگذار خواهد بود و می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی تصریح داشت: دشمنی آمریکا و استکبار از انقلاب اسلامی تا کنون با ما و کشور ما آغاز شده است و ادامه دار نیز خواهد بود اما تا زمانی که افراد بدون منطق بر این کشور تسلط دارند ماجرا سخت‌تر نیز می‎شود چرا که ترامپ غیر قابل پیش‎بینی و بسیار ناآگاه است و برای نشان دادن قدرت خود از هیچ کاری دریغ نمی‌کند.

وی افزود: اما هنوز نمی‌داند که ایرانی در مکتب امام حسین(ع) رشد یافت هاست و قطعا زیر بار ذلت نمی‌رود، چرا که ما همیشه در محدودیت‌ها به توان خود تکیه کردیم و اگرچه سختی‌های زیادی به جان خریدیم اما در همین شرایط توانستیم تا توانمندی داخلی را افزایش دهیم و با تکیه به داشته‌ها خود از کمک و دست دراز کردن مقابل کشورهای دیگر خودداری کردیم.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: این راه جز با تقویت ایمان و اراده مردم ما ممکن نشد و نقش روحانیت در این بین نباید نادیده گرفته شود، چراکه حامیان معنوی و مذهبی ملت ما همین روحانیون بودند و در سال‌های پس از انقلاب تلاش‌های فراوانی را برای حمایت از کشور و مردم انجام دادند تا راضی به شکست در مقابل دشمن نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی افزود: همین رشد و موفقیت‌هایی که در عرصه‌های علمی، نظامی، دفاعی و سیاسی کشور در استان ایجاد شده به جهت اراده و ایمانی است که به راه خود داریم و قطعا در مقابل دشمنان کوتاه نخواهیم آمد و این تفکر آزادی‌خواهی و مبارزه برای آزادگی را در بین کشورهای مختلف دنیا نیز گسترش می‌دهیم.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات