۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۶۲۷۰۷۶
معاون تهذیب حوزه های علمیه:

تصمیم فردی در کار تربیتی نتیجه بخش نیست

تصمیم فردی در کار تربیتی نتیجه بخش نیست
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه به اهمیت تشکیل شورای تهذیب در مدارس علمیه اشاره کرد و آن را اتاق فکری برای تعلیم و تربیت معرفی کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ملکی، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه عصر امروز در نشست مدیران و معاونان تهذیب حوزه علمیه مازندران در آمل به اهمیت تشکیل شورای تهذیب در مدارس علمیه اشاره کرد و آن را اتاق فکری برای تعلیم و تربیت معرفی کرد.
 
وی، شناسایی، احصاء و حل مشکلات و مسائل تربیتی را از جمله مهم‌ترین وظایف شورای تهذیبی مدارس اعلام کرد و افزود: در بررسی‌هایی که انجام دادم حدود ۵۰ مسأله ممکن است در مدارس علمیه وجود داشته باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ملکی، روحانیت را ادامه دهنده مسیر انبیای الهی معرفی کرد و با بیان این که تربیت به عنوان یکی از سخت‌ترین کار‌ها در عالم هستی به انبیا سپرده شد، بیان داشت: به همین دلیل جایگاه روحانیت و طلاب در جامعه اسلامی بسیار با اهمیت است.
 
وی در ادامه سخنان خود به جایگاه مدیر در مدارس علمیه اشاره کرد و با بیان این که یک مدیر موفق یک مربی خوب است، خاطرنشان کرد: نمی‌توان در بحث تربیتی به دلیل اهمیتی که دارد به صورت انفرادی تصمیم گرفت بلکه باید از نظرات و دیدگاه‌های سایر افراد نیز استفاده کرد.
 
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با تأکید بر این که برای حل مسائل و مشکلات به وجود آمده در مدرسه باید اتاق فکر داشته باشیم، تصریح کرد: شورای تهذیب مدارس نیز در حال حاضر نقش همان اتاق فکر را عهده دار است.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران نیز در این جلسه با مهم ارزیابی کردن توجه به مسائل تربیتی و اخلاقی در حوزه، گفت: مدارس علمیه باید توجه به مباحث اخلاقی و تربیتی را جزء برنامه‌های اولویت دار خود قرار دهند.
 
وی با بیان این که تعلیم، تهذیب و تبلیغ را سه وظیفه مهم طلاب حوزه در دوران تحصیل برشمرد و افزود: اهمیت مسأله تهذیب در کنار تعلیم و تبلیغ دو چندان است، چون علم بدون تقوا هیچ ارزش و اهمیتی ندارد.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در سال‌های اخیر برنامه‌های مرتبط با مباحث تهذیبی به طور جدی و مستمر در سطح مدارس علمیه استان پیگیری شده است، بیان داشت: اجرای مناسب طرح جامع تربیتی نیز به تقویت و انسجام این برنامه کمک بسیاری کرده است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات