۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۲۷۶۶۲

ترامپ: به پیشنهاد دموکرات‌ها برای شهادت در کنگره فکر می‌کنم

ترامپ: به پیشنهاد دموکرات‌ها برای شهادت در کنگره فکر می‌کنم
رئیس جمهور آمریکا در توئیتی، تلویحا به پیشنهاد دموکرات‌ها جهت ادای شهادت رئیس جمهور در کنگره چراغ سبز نشان داده و آن را راهی جهت اثبات بی گناهی اش به جامعه قلمداد نموده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، کشمکش مجلس نمایندگان آمریکا بر سر استیضاح رئیس جمهور وارد فاز تازه ای شده است. نانسی پلوسی اخیرا از ترامپ خواسته بود که شخصا در مجلس حضور پیدا کرده و شهادت دهد، امری که با استقبال تلویحی رئیس جمهور همراه شده است.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر، اعلام کرد که پیشنهاد دموکرات‌ها برای ادای شهادت در جریان تحقیقات برای استیضاح را بررسی می‌کند.

این اعلام آمادگی ترامپ برای پاسخگویی پس از آن مطرح شد که نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد کرد که ترامپ خودش قدم پیش بگذارد و حقیقت را اعلام کند.

در همین ارتباط، ترامپ در توئیتی نوشت: پلوسی پیشنهاد کرد که من در جریان تحقیقات این استیضاح مزخرف شهادت دهم. با وجود این که من خطایی نکرده ام و دوست ندارم به این حقه غیرمنصفانه مشروعیت بدهم، از این ایده خوشم می‌آید و با هدف این که کنگره بار دیگر تمرکزش را متوجه مسائل اصلی کند، این پیشنهاد را بررسی می‌کنم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه جمهوری‌خواهان در اوج اتحادشان هستند، گفت که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور هیچ کاری نخواهد کرد.

وی در پیامی در توییتر نوشت: جمهوری‌خواهان تا به الآن به این سطح متحد نبوده‌اند، آنچه که در حال حاضر رخ می‌دهد، اقدامات جعلی گسترده‌ای است که رسانه‌های دروغین و حزب آنها علیه ملت آمریکا آن را راهبری می‌کنند. قانون توسط پلوسی جعل می‌شود، اما ما برنده هستیم و در آینده نیز برنده خواهیم بود.

در حال حاضر روند تحقیقات پیرامون استیضاح ترامپ در کنگره آمریکا در جریان است و برخی از شاهدان نیز برای ادای شهادت در مورد ترامپ در کنگره حاضر شده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با توجه به ادای شهادت‌های گوناگون و بیشمار در ارتباط با ماجرای اوکراین روز به روز بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرد.

مجلس نمایندگان که اکثریت آن را دموکرات‌ها تشکیل می‌دهند، کمیته اطلاعاتی خود را مسئول بررسی موضوع استیضاح ترامپ که به «اوکراین گیت» مشهور شده، کرده است. این کمیته تاکنون شاهدان متعددی را دعوت کرده و نتیجه گفت‌وگو با آنان، این احتمال را شدت بخشیده که اتهامات علیه دونالد ترامپ بی‌اساس نبوده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر گفت که ترامپ از «ریچارد نیکسون»، رئیس پیشین کاخ سفید نیز بدتر است. وی گفت که نیکسون دست‌کم آنقدر برای کشورش اهمیت قائل بود که پیش از استیضاح از مقامش استتعفا دهد./1360//101/خ

منبع: فارس
ارسال نظرات