۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۲۸۴۲۴
در قالب زبان عربی؛

۲۰۰ اثر به دهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی ارسال شد

۲۰۰ اثر به دهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی ارسال شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از ارسال ۲۰۰ اثر به دهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی خبر داد.
محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، گفت: دهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی از سری برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و با همکاری بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) ۷ آذرماه در شهرستان شوش دانیال برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه جشنواره با یادمان دعبل خزاعی در دو بخش فصیح و شعبی برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع)، گرامیداشت تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار این آثار و گسترش آفرینش‌های فرهنگی و دینی در زمینه‌ی شعر به زبان عربی، برگزار خواهد شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه شاعران ایرانی، عراقی، سوری، لبنانی، فلسطینی، یمن و بحرینی در جشنواره شرکت کردند، عنوان داشت: تاکنون ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از این میان ۸۰ اثر در مرحله داوری نهایی قرار دارند.

جوروند با اشاره به اینکه ارسال این تعداد اثر به جشنواره تاکنون بی سابقه بود، تصریح کرد: نشست‌های شعر خوانی آثار شاعران دوره امام رضا (ع)، جلسات مشاعره به زبان عربی، ورود نمادین کاروان امام به ایران در شهرستان خرمشهر، همایش شعر رضوی از سوی شاعران استانی به دو زبان عربی و فارسی با عنوان «حرم تا حرم و جان جانان» در ۱۸ شهرستان استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش ویژه نشست‌های علمی پژوهشی و ارائه مقالات پیرامون شاعرانی از قبیل دعبل خزاعی، ابن سکیت، ابونواس اهوازی که به مدح و ثناء و مناقب امام رضا (ع) پرداختند، برگزار می‌شود./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات