۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۰۶۲۷۲
مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان مطرح کرد؛

عملکرد ضعیف حوزه فرهنگ در آشنایی نسل جدید با ائمه اطهار

عملکرد ضعیف حوزه فرهنگ در آشنایی نسل جدید با ائمه اطهار
کوهی رستمی گفت: به علت عملکرد ضعیف در حوزه فرهنگ بسیاری از نسل جدید با ائمه اطهار آشنایی ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، منصور کوهی رستمی، مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان، شامگاه گذشته، در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت با بیان اثرگذار بودن کتب ادعیه و قرآنی و محصولات فرهنگی قرآنی بر جامعه به ویژه نسل جوان اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی در ماه مبارک رمضان جشنواره کتابخوان رضوی را مدنظر قرار داده و در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا از فضای معنوی ماه مبارک رمضان برای انس با کتاب و آشنایی اقشار مختلف با مفاهیم دینی و ائمه اطهار در قالب جشنواره رضوی بهره ببریم.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه جشنواره کتابخوان رضوی از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان خرداد ادامه خواهد داشت، عنوان داشت: در این جشنواره، ۱۲ کتاب مرتبط با زندگانی امامین رضا و جواد (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ برای سنین مختلف (کودک، نوجوان، جوان، بزرگسال) در نظر گرفته شده است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در ۱۷۵ کتابخانه تحت نظارت نهاد برنامه‌های قرآنی برنامه ریزی شده است، ادامه داد: امسال در خلال نمایشگاه قرآن و عترت، بحث تبلیغ جشنواره کتابخوان رضوی را انجام می‌دهیم البته در زمینه برگزاری مسابقه برای سنین مختلف، شاهد ایده آفرینی‌های متعدد هستیم.

کوهی رستمی با بیان اینکه در بخش کودک و نوجوان قالب نقاشی و پویش مجازی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در این بخش تصورات کودکان و نوجوانان از کتب قرائت شده در قالب نقاشی و تصویر مطرح می‌شود از سوی دیگر در پویش مجازی امکان شرکت همه اعضای خانواده در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به استقبال مردم از جشنواره کتابخوان رضوی عنوان داشت: برای بزرگسالان، سامانه‌ای طراحی شده که بتوانند بصورت مکتوب و الکترونیک در جشنواره کتابخوان رضوی شرکت کنند.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به اینکه سال گذشته در حدود ۵۰ هزار خوزستانی در جشنواره کتابخوان رضوی شرکت کردند، گفت: میزان حضور و مشارکت مردم در برنامه‌های فرهنگی پایین است، اما در جشنواره کتابخوان رضوی متبرک بنام ائمه اطهار که در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود شاهد بیشترین مشارکت آن هم در حوزه کودک و نوجوان هستیم.

این مقام مسؤول یادآور شد: به علت عملکرد ضعیف در حوزه فرهنگ بسیاری از نسل جدید با ائمه اطهار آشنایی ندارد؛ از این رو برگزاری نمایشگاه قرآن و جشنواره کتابخوان رضوی به شرط اینکه خانواده‌ها با فرزندان حضور داشته باشند، حاشیه امنی برای نسل جوان در برابر آسیب‌های اجتماعی و تهاجم فرهنگی است.

کوهی رستمی بیان داشت: بیش از ۱۹۰ برنامه قرآنی، روخوانی، ترتیل و مرتبط با جشنواره رضوی در سطح استان طی ماه رمضان برگزار می‌شود. /۹۴۵۶//210/خ
حاتم شرفی
ارسال نظرات