۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۶۲۸۵۹۴
رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه تهران:

پروردگار در اوج بی نیازی قدردان اعمال نیک انسان است

پروردگار در اوج بی نیازی قدردان اعمال نیک انسان است
آیت الله رشاد با بیان اینکه خداوند شاکر شاکران است، گفت: پروردگار در اوج بی نیازی قدردان اعمال نیک انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علی‌اکبر رشاد تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) و رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه تهران، امروز پیش از آغاز درس خارج با اشاره به فرازی از کلام امام علی(ع) در کتاب شریف نهج البلاغه، گفت: انسان در انجام معروف و یا امر به آن نباید توقع تشکر و یا قدردانی داشته باشد یا به این انگیزه و امید اقدام به انجام عمل معروف کند.

وی با تاکید بر اینکه انسان در انجام معروف و یا امر به آن نباید کوتاهی کند، ادامه داد: انسان نباید به خاطر تقدیر و تشکر دیگران به زهد و انجام اعمال نیک روی آورد.

آیت الله رشاد با بیان اینکه خداوند بی نیاز قدردان اعمال نیک انسان است، ابراز کرد: درست است که بعضا جامعه نسبت به اعمال نیک انسان قدردان نیست ولی خداوند با وجود اینکه به اعمال نیک آدمی نیاز ندارد اما قدردان آن معروف و یا امر معروف است.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) بیان داشت: اینکه انسان توقع داشته باشد دیگری از معروف او تشکر کند سود و نفعی از این توقع نمی برد؛ انسان اگر خداوند را شاهد و ناظر اعمال خود بداند دیگر توقع قدردانی از دیگران را نخواهد داشت.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه تهران با اشاره به اینکه شکر و کفر در مقابل یکدیگر هستند، ابراز کرد: آنچه که انسان از شکر شاکر به دست می آورد بسی بیشتر از آن مقدار است که از کفران و قدرناشناسی کافر عائد او می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آن چیزی که از جانب خداوند به انسان می رسد بسی ارزشمندتر از آن چیزی است که از دیگران به دست انسان می رسد چرا که خداوند شاکر شاکران است؛ شکران الهی به قدری عظیم است که کفران دیگران را می پوشاند./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات