۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۷۰۲
دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با رسا:

مسؤولان گفتار و رفتار خود را به رهبری نزدیک کنند

مسؤولان گفتار و رفتار خود را به رهبری نزدیک کنند
حجت الاسلام فرزانه با توجه به وقایع اخیر از قدرت امامت و ورود آن به عینیت زندگی مردم گفت و ضمن اشاره به ویرانی بسیار در زمان کم، به آمادگی دشمن و نفوذ در روحانیت پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان و امام جمعه موقت مشهد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، پیرامون گرانی بنزین، اغتشاشات اخیر و فرمایشات مقام معظم رهبری بیان داشت: در این حوادث نکاتی برای امروز و آینده قابل توجه است؛ این حادثه نشان داد قدرت امامت در اسلام چقدر است.

قدرت امامت و ورود آن به عینیت زندگی مردم

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: حوادث گوناگونی را پشت سرگذراندیم که انصافا نقطه عطف های عجیبی در تاریخ بوده است.و تنها قدرتی که توانسته این کشتی را از این موج سهمگین به سلامت به مقصد برساند همین امامت و رهبری بوده است این جایگاه را هیچ نهاد، ارگان و یا قدرتی نمی تواند داشته باشد برهمین اساس امامت مورد تاکید اسلام است.

وی افزود: امامت خود یک قدرت منحصر به فرد است و یک چهره دیگری از این قدرت را در مردم نشان می دهد. مردمی که موفق می شوند امامت را وارد عینیت زندگی خود کنند چنین مردمی بی بدیل هستند.

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: مردم در این حوادث با وارد کردن امامت در عینیت زندگی خود امت امام شدند و توانستند پیوند امت و امامت را این چنین زیبا نشان داده و حفظ کنند این امت انصافا شکست ناپذیر است.

وی افزود: هر یک از این دو یعنی امامت و مردم نباشد دیگری قدرت ندارد اگر امامت نباشد مردم به این حد از قدرت نمی رسند و اگر مردم نباشند امام هرچند امیرمؤمنان علی(ع) باشد باز هم به این قدرت نمی رسد. یعنی قدرت تحقق یک مسئله در جامعه وجود نخواهد داشت.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان بیان داشت: حوادث اخیر به ما نشان داد که دشمن به عنوان قدرتی که با ما در حال جنگ است همیشه بیدار است و از شناخت فرصتها برای توطئه علیه ما لحظه ای دریغ نمی کند. دشمن لحظه به لحظه بیدار است و قافله امت اسلامی را زیر نظر دارد و مرتب متناسب با شرایط چه در خارج و چه در داخل بر آمادگی خویش می افزاید.

زمان بسیار کم و ویرانی ها بسیار زیاد

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه بیان داشت: در اغتشاشات اخیر نکته قابل توجه نوع تخریب دشمن است که با گذشته متفاوت بود. چیزی برایشان مهم نبود یعنی اگر این ها موفق می شدند تمام کشور را ویران می کردند و این ویرانی محدود به بانکها، مساجد و فروشگاه ها نمی شد تمام تاسیسات عظیم ما را نابود می کردند و برای رسیدن به هدفشان ابایی از کشتن مردم نداشتند.

وی افزود: این دشمن، دشمنی خاص است که می خواهد همه چیز را نابود کند تا به آنچه که می خواهد برسد که این نشان دهنده خشم و غضب اوست چرا که در مقابلش امتی وجود دارد که خطری جدی برای این دشمن محسوب می شود.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: دشمن خیلی وحشتناک وارد صحنه شد قبلا چنین چیزی در این حد وجود نداشت که در زمانی بسیار کم ویرانی بسیار زیادی صورت بگیرد.

دشمن در هر حدی از آمادگی شکست پذیر است

امام جمعه موقت مشهد بیان داشت: این حوادث به ما نشان می دهد دشمن در هر حدی از آمادگی و برنامه ریزی و قدرت باشد شکست پذیر است همچنان که در گذشته از زمان جنگ تا حال شاهد آن هستیم.

وی افزود: اکنون نیز دیدیم که دشمن برای این مرحله برنامه ریزی عجیبی داشت خیلی آماده شده بود هم برنامه ریزی پرورش نیرو و ساماندهی آنها و هم برنامه ریزی برای تغذیه آنها و هم برنامه ریزی پشت صحنه برای تقویت و پشتیبانی از آنها در بیرون از مرزها داشت تا حمایت در سطح خیلی بالایی صورت بگیرد.

دشمن همیشه بیدار است؛ غافلگیر نشویم

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان بیان داشت: شکست پذیری دشمن برای چندمین بار بر ما مشخص کرد که او در هیچ زمانی قابل ترسیدن نیست اما باید هوشیار باشیم تا غافلگیر نشویم چرا که دشمنی که در حال جنگ با ماست همیشه بیدار است و اگر ما غفلت کنیم و آماده نباشیم او غفلت نمی کند و آمادگی خود را از دست نمی دهد.

وی افزود: در جنگ خندق داریم که دشمن برای مقابله راه های نفوذ را رصد می کرد تا از آن طریق وارد شود که البته دفع می شد اما بدانیم که دشمن همیشه به دنبال راه های نفوذی برای وارد کردن ضربه است.

مسؤولان گفتار و رفتار خود را به رهبری نزدیک کنند

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه گفت: ملت و امت ما باید وابستگی خود به امامت و رهبری را کیفی تر، قوی تر و مستحکم تر کند در مقابل مسؤولان نیز باید سعی کنند که در گفتار و رفتار خود را به رهبری نزدیک کنند به گونه ای که وقتی سخن می گویند مردم صدای رهبری را از آنها شنیده و وقتی عمل می کنند تحقق خواسته های رهبری را در عملشان ببینند.

وی افزود: وقتی فردی برای مسؤولیت بزرگی برگزیده شود به آن معنا است که آن شخص در حقیقت به ایده های رهبری، اصول، فکر و ارزشهای رهبری نزدیک شده است و مسؤولان اگر می خواهند موفق باشند و بر کرسی خدمت ماندگار شوند باید افکار، گفتار و رفتارشان به مرکزیت که همان رهبری است نزدیکتر شود این یک اصل است که نمی توان از آن فاصله گرفت.

تشکر از مردم با تلاش جهادی صورت گیرد

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان بیان داشت: مسؤولان باید از مردم به خاطر هوشیاری در این حوادث تشکر و قدردانی کنند نه فقط به صورت رسانه ای بلکه با تلاش و حرکت جهادی در مسیر حل مشکلات مردم قدم بردارند چرا که به شکل متعارف اداری امروز این مشکلات حل نخواهد شد.

وی گفت: مسؤولان با تلاش جهادی می توانند مشکلات مردم را حل کنند و آنها مفهوم تلاش جهادی را خوب می دانند چون بارها در خَلوت و جَلوت به کرات مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند که هیچ ابزاری جز تلاش جهادی جوابگوی مشکلات مردم  نخواهد بود.

نفوذ در جامعه روحانیت

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه بیان داشت: جامعه عظیم روحانیت باید به جایگاه خود توجه داشته و بداند که دشمن از گذشته دور در حال نفوذ در این سازمان و نهاد است و می خواهد کسانی از این سازمان را تحت تاثیر خود قرار دهد و جزء ماموران و مزدوران خود کند که البته این عمل را به صورت غیر مستقیم و با هزاران واسطه انجام می دهد.

وی افزود: دشمن می داند چه روحانی می تواند مورد نفوذ واقع شود کسانی که به نظام عقیده ندارد، افرادی که از دانش کافی برخوردار نیستند و دنبال زرق و برق دنیا و دچار بیماری تحجر هستند.

بایدهای جامعه روحانیت

امام جمعه موقت مشهد گفت: روحانیت باید به این مسائل توجهی خاص داشته باشد از حرکت نظام عقب نیفتد، مرتب متناسب با انقلاب در صحنه های عمل پیشاپیش مردم باشد، متناسب با سرعت انقلاب ملت را تغذیه فکری کرده و همسان با رشد انقلاب در صحنه های عمل حاضر شود.

وی افزود: روحانیت باید نسبت به پیوستگی مردم به امام و امامت تلاش کند و مدافع حقوق محرومان و پا برهنگان باشد. این جایگاه روحانیت است و جدایی از آن امکان پذیر نیست بنابراین باید آن را حفظ کنند آن هم در این زمان که برای روحانیت زمانی حساس است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه بیان داشت: روحانیت ورود خوبی به جامعه و اعتراضات و راهپیمایی پس از آن داشتند هر چند همیشه بی نقص نبوده اما مع الوصف در این برهه خوب عمل کردند.

وی افزود: نمی توان فراموش کرد حوادثی که در سایر شهرها رخ داد، در مشهد با فکر و اندیشه به موقع مسؤولان مربوطه در روز دوم اغتشاشات به نحو احسن ساماندهی شد این اتفاق در حالی شکل گرفت که دشمن با توجه به حوادث قبل، به مشهد بسیار حساس و امیدوار بود.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان در پایان گفت: امیدوارم خداوند به همه کسانی که احساس مسؤولیت می کنند  عنایت داشته باشد و حوادث و توطئه ها را یکی پس از دیگری خنثی کند و امت را به آرمان اصلیش که ظهور حضرت مهدی (عج) است برساند./933/ت301/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
حوزه انقلابی، حوزه منظم، با سواد، با تحرک، در خدمت نظام اسلامی، مروج دین، پاسدار و حراست‌کننده از تمام ارزش‌های الهی و انجام‌دهنده رسالت انبیاء و اولیاء خدا است.
1
0