۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۲۹۳۱۵

همایش شعر عاشورایی کودک و نوجوان در اردبیل برگزار می‌شود

همایش شعر عاشورایی کودک و نوجوان در اردبیل برگزار می‌شود
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: اختتامیه شعر عاشورایی کودک و نوجوان ۱۳ آذر ماه در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، نادر سقاء اظهار داشت: اختتامیه شعر عاشورایی کودک و نوجوان 13 آذر ماه در سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان استان اردبیل برگزار می‌شود که تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه به عمل آمده است.

وی بیان کرد: ترویج فرهنگ و نهضت عاشورایی به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مبنای کار است و در این زمینه برگزاری چنین همایش‌ها و برنامه‌هایی می‌تواند تاثیرگذاری وافری در این زمینه داشته باشد و ما را در تحقق اهداف مورد نظر رهنمون شود که کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) و موسسه ققنوس اقلیم حکمت برگزار کننده این همایش معنوی خواهند بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: این کنگره در رده سنی 7 تا 17 سال در نظر گرفته شده و هر شاعر 3 اثر در قالب‌های شعری به دبیرخانه ارسال کرده است که اساتید برجسته استانی در حوزه ادبیات و کودک این آثار را به داوری کردند.

سقاء بیان کرد: باید با برگزاری چنین همایش‌ها و برنامه‌هایی کودکان و نوجوانان را به سمت افکار و اندیشه‌های معنوی و آشنا با فرهنگ عاشورا سوق دهیم و با استعدادیابی و باز کردن فکر و بصیرت کودکان و نوجوانان به تمامی اهداف خود در راستای ایجاد جامعه حسینی دست یابیم.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و ابزارهای موجود برای قرارگیری در سمت و سوی تمدن نوین اسلامی یک امر حائز اهمیت و اساسی است و در این زمینه باید با همکاری و مشارکت همدیگر به اهداف خود جامه عمل پوشانده و برگزاری این همایش‌ها را در استان نهادینه‌سازی کنیم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات