۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۳۰۵۰۹

بنیاد برکت ۳۰ میلیارد تومان خسارت به سیل‌زدگان خوزستان و لرستان پرداخت کرد

بنیاد برکت ۳۰ میلیارد تومان خسارت به سیل‌زدگان خوزستان و لرستان پرداخت کرد
مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بیمه برکت ۳۰ میلیارد تومان خسارت به منازل سیل‌زده خوزستان و لرستان پرداخت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، امیرحسین مدنی یکی از رسالت‌های اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی دانست و اظهار داشت:در این راستا مدل‌های اشتغال‌زایی بر اساس ظرفیت‌های مناطق روستایی در قالب طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور طراحی و عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح اجتماع محور 100 هزار طرح اشتغال‌زایی در دست اجرا است خاطر نشان کرد: با تکمیل این طرح‌ها تا سال آینده زمینه اشتغال 300 هزار نفر فراهم می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه مجریان و تسهیلگران در 28 استان کشور طرح اجتماع محور اجرایی کرده‌اند خاطرنشان کرد: تاکنون 21 هزار طرح اشتغال‌زایی طرح کوچک و خانگی در 28 استان اجرایی شده و تا پایان سال به 40 هزار طرح می‌رسد.

مدنی از ایجاد 120 هزار شغل در اجرای طرح‌های یاد شده خبر داد و بیان کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت شامل سحاب، آفتاب، آسمان و مهتاب براساس ظرفیت‌های مناطق اجرایی شده است.

وی اجرای 100 هزار طرح اجتماع محور با اشتغال‌زایی 300 هزار نفر تا سال آینده را از اهداف این نهاد دانست و گفت: برنامه‌ریزی بنیاد برکت برای سال آینده اجرای 100 هزار طرح کوچک، خانگی و دانش بنیان در مناطق محروم کشور است.

مدیرعامل بنیاد برکت، تسهیلگران اقتصادی و اجتماعی را سرمایه مهم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) دانست و تصریح کرد: در راستای اجرای طرح اجتماع محور بیش از 4هزار فرصت شغلی در استان بوشهر ایجاد و تا پایان امسال نیمی از این تعهد محقق می‌شود.

مدنی از نهضت احیاء واحدهای راکد و نیمه تعطیل تولیدی خبر داد و بیان کرد: در این راستا واحدهایی که قابلیت احیاء دارند باحمایت‌های ویژه زمینه بازگشت آنها به چرخه تولید فراهم می‌شود.

وی بیمه برکت را یکی دیگر از فعالیت‌های این نهاد دانست و خاطرنشان کرد: در جریان سیل در خوزستان و لرستان بیمه برکت 30 میلیارد تومان خسارت به واحدهای مسکونی خسارت دیده پرداخت کرده و این در حالی است که در این راستا 20 هزار بسته لوازم خانگی بین سیل‌زدگان توزیع شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ارزش کالاهای توزیع شده برای هر خانواده را 5 میلیون تومان دانست و افزود: در مجموع به ارزش 100 میلیارد تومان لوازم خانگی بین 20 هزار سیل‌زده استان خوزستان و لرستان توزیع شده است.

مدنی، خدمات رسانی به ایتام را از دیگر برنامه‌های بنیاد برکت دانست و گفت: 25 هزار یتیم تحت سرپرستی بنیاد برکت است که 2 هزار و 700 ایتام آن در استان بوشهر قرار دارد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات