۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۶۳۱۷۵۸
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت:

بودجه دولتی برای تقویت زیرساخت های حوزه ضروری است

بودجه دولتی برای تقویت زیرساخت های حوزه ضروری است
مدیر مدرسه علمیه کوهدشت با اشاره به مسؤولیت دولت در فراهم ساختن زیرساخت ها برای اقشار مختلف، گفت: حوزه جزئی از این اقشار بوده و باید بودجه برای زیرساخت ها دریافت کند.

حجت الاسلام محمدرضا سبحانی، مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در رابطه با معیشت طلاب بیان داشت: مشکلات معیشتی طلاب قبل و بعد از انقلاب تغییر نکرده است.

وی با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون از نظر اقتصادی از ضعیف ترین اقشار جامعه هستند، افزود: مسائل معیشتی طلاب را تحت فشار قرار داده است.

حجت الاسلام سبحانی با اشاره به اینکه درآمد طلاب از ز طریق وجوهات شرعی که قسمتی سهم سادات و قسمتی سهم امام زمان(عج) بوده و برای طلاب هزینه می شود، یادآور شد: امام راحل  تأکید داشته است که این روند ادامه پیدا کند و حوزه علمیه وابسته به هیچ دولتی حتی دولت جمهوری اسلامی نشوند.

وی با بیان اینکه دولت موظف است امکانات تحصیل را برای همه اقشار مردم فراهم کند، اظهار داشت: طلاب همان دانش آموزان دیروز هستند که در مدارس علمیه ادامه تحصیل می دهند و بودجه ای که حوزه از دولت می گیرد برای زیرساخت ها است.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت یادآور شد: وضعیت طلاب از نظر معیشت فرقی نداشته و معیشت طلاب وابستگی به دولت ندارد، دولت برای همه اقشار مملکت امکانات زیرساختی را موظف است فراهم کند و حوزه علمیه جزئی از این اقشار است و نیازمند بودجه لازم برای اقدامات زیرساختی است.

وی تصریح کرد: همان بودجه اندکی که برای زیرساخت ها در حوزه علمیه در نظر گرفته شده است، امروزه قطع شده و در اختیار حوزه علمیه قرار نمی گیرد.

حجت الاسلام سبحانی با تأکید بر ضرورت بازنگری در تقسیم بودجه ها و توجه به سهم بودجه حوزه های علمیه برای ارتقای زیرساخت ها اظهار داشت: تقویت زیربناهای علمی و آموزشی در حوزه برای ادامه تحصیل و تولید علوم دینی ضروری است.

وی با اشاره به موضع گیری برخی افراد به بودجه زیرساختی حوزه علمیه تصریح کرد: باید بین بودجه زیرساختی و بودجه طلاب که وابستگی به دولت ندارد، تفاوت قائل شد./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات