۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۶۳۲۳۶۶
گزارش رسا از اعترافات مبلّغ اماراتی؛

شیخ وسیم: «آنچه که در سوریه رخ داد فتنه بود نه جهاد»

شیخ وسیم: «آنچه که در سوریه رخ داد فتنه بود نه جهاد»
مبلغ وابسته به حکومت امارات با اظهار پشیمانی در حمایت از داعش حوادث سوریه را یک فتنه تمام عیار و نه جهاد توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، روزهای نخست جنگ تجزیه‌طلبانه در سوریه، بسیاری از تحلیل‌گران چه به دلیل اشتباه محاسباتی و عدم اشراف اطلاعاتی به وقایع منطقه و چه از روی تعمّد و غرض‌ورزی، فتنه تکفیری‌های سوریه را به ناحق، «اعتراض مردمی» نامیده و بشار اسد رییس جمهور سوریه را فردی آدمکش که دستش به خون مردم بیگناه کشورش آلوده است، معرّفی کردند.

با گذشت مدت زمانی از وقایع سوریه و تصرّف بخش‌های زیادی از خاک عراق و سوریه از سوی داعش، گویا مسأله برای برخی آشکار شد اما همچنان بوق‌های رسانه‌ای عبری ـ عربی ـ غربی که سود خویش را در حمایت از تکفیری‌های داعش می‌دیدند، با اختصاص آنتن شبکه‌های ماهواره‌ای خود به اقدامات داعش، این گروه را نه یک جریان تکفیری بلکه برون‌هشت اندیشه «اسلام سیاسی» جلوه دادند تا پازل اسلام‌هراسی را با سرعت بیشتری تکمیل کنند.

پس از شکست داعش و کشیده شدن دامنه اقدامات تروریستی به کشورهای حامی تکفیری‌های داعش، بیش از پیش واقعیت این گروه جنایتکار برای افکار عمومی و جامعه جهانی آشکار شد. کشورهای حمایت‌گر که پایان عمر داعش را در برابر چشمان خود مشاهده کرده و آرزوهای خویش را برباد رفته یافتند، برای تطهیر چهره خویش اقدام به محکومیت جنایات گروهک‌های تروریستی کردند با اینحال کمتر از حمایت مادی ـ معنوی ـ تسلیحاتی خود به این جریان‌ها سخن می‌گفتند تا آنکه حضور مبلّغ دینی اماراتی در تلویزیون این کشور موجی از واکنش‌ها را در پی داشت.

رسانه‌ها عامل ویرانی و جنگ افروزی در منطقه هستند
در یک اقدامی جنجال برانگیز و از تلویزیون حکومتی «أبوظبی» ، شیخ وسیم یوسف از مبلّغان سرشناساس اماراتی با حضور در برنامه «رحیق ایمان» ضمن اعتراف به حمایت کشورش از داعش، از  عقیده اشتباه خود در قبال رییس جمهور سوریه دست کشید.

شیخ وسیم یوسف در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان که سال‌ها در صف ارتش سوریه با داعش می‌جنگید، خاطر نشان کرد: در آغاز جنگ سوریه، رییس جمهور و ارتش سوریه را به شدت مورد نقد و ملامت قرار داده و قلبا با جبهة النصرة جنایتکار و ارتش آزاد سوریه همدلی می‌کردم تا آنجا که کشورهای خلیج را به حمایت از ارتش آزاد فرا می‌خواندم.

وی افزود: در گذشته به دلیل تبلیغات رسانه‌های خائن و پست نظیر الجزیره و دیگر رسانه‌های قطری که همواره با خطاب قرار دادن رهبران عربی مانند مصر از کشتار امت اسلامی در سوریه سخن می‌راندند، با مخالفان بشار اسد همراه بودم اما الان مخالف بشار اسد نیستم هرچند با او همراهی هم نمی‌کنم زیرا ما مخالف با هرگونه خونریزی و کشتار هستیم.

مبلغ سرشناس اماراتی خاطر نشان کرد: لیبی اکنون آرزوی بازگشت قذافی را دارد همانگونه که مردم مصر نیز مشتاق بازگشت دوران حسنی مبارک هستند. مردم سوریه نیز رویای بازگشت روزهای صلح و آرامش در سوریه را دارند. تمامی این ویرانی‌ها به دلیل رسانه‌هایی است که از گروهک‌های تروریستی حمایت کردند.

شیخ وسیم اظهار داشت: بارها در گذشته از نظامیان سوری درخواست کردم تا با هر جناح دینی به جز جبهة النصره و احرار الشام مبارزه کنند اما اکنون اگر در سوریه بودم با سلاح به جنگ داعش، احرارالشام، جبهة النصرة و تمامی مزدورانی که عامل ویرانی سوریه شدند، می‌رفتم. تکفیری‌ها نوامیس سوریه را حلال و خاک سوریه را به توبره کشیدند تا به خیال باطل خود پرچم «لا اله الا الله» را به اهتزاز درآورند لکن اقداماتشان تنها اهانت به شریعت و تخریب چهره اسلام را به همراه داشت.

عالم و مبلّغ اماراتی در پایان تصریح کرد: اگر 8 سال قبل این پرسش را مطرح می‌کردید، پاسخی دیگر از من دریافت می‌کردید اما با گذشت این سال‌ها، آفتاب حقیقت از پشت ابر بیرون آمد. امنیت هر سرزمینی فراسوی تمامی جریان‌های دینی است. کشور، دولت و حاکمیت با رهبری پابرجا می‌ماند نه با فتوا. آنچه که در سوریه رخ داده فتنه بود و ما به غلط آن را جهاد عنوان می‌کردیم.

پیروزی مقاومت بر دیپلماسی
با آنکه شیخ وسیم دیرهنگام و در زمانی به اشتباه خود پی برده است که بساط گروهک تکفیری داعش با مجاهدت شهدای مدافع حرم و جانفشانی رزمندگان محور مقاومت برچیده شده است با اینحال اعترافات شیخ وسیم یوسف از آن جهت حائز اهمیت است که بسیاری وی را شیخ درباری دانسته و مواضعش را در امتداد مواضع دولت و حکومت امارات توصیف می‌کنند.

اعترافات شیخ وسیم نشان دهنده آن است که امارات متحده عربی به راستی یا به اشتباهات خود پی برده و یا چاره‌ای جز برقراری روابط دیپلماتیک با دولت قانونی سوریه ندارد. در هر دو حال نتیجه یکسان است: پیروزی مقاومت و شکست مثلث شوم عربی ـ عبری ـ غربی. امارات متحده عربی شاید با درک سرافکندگی در دیپلماسی خارجی است که بار دیگر به آغوش سوریه بازگشته و روابط خود را از ماه‌ها قبل با دمشق از سرگرفته است.

امروز امارات متحده عربی و فردا عربستان سعودی و در آینده‌ای نه چندان دور دیگر کشورهای عربی روابط خود با سوریه را از سر خواهند گرفت. شاید آن روز که جنگ سوریه و عراق آغاز شد، کسی گمان نمی‌کرد که بعد از مدت‌ها این دولت قانونی عراق و سوریه است که توانسته دشمنان را ناکام بگذارد.

وضعیت نابسامان اقتصادی و اعتراض‌های همراه با خشونت برخی مردم عراق به گسترش فساد در دستگاه‌های دولتی، امنیت، تمامیت ارضی و آرامش را از مردمان عراقی سلب کرده است. ملت عراق و نیز ملت سوریه نباید روزهای تلخ حضور تکفیری‌ها در سرزمین خود را به دست فراموشی بسپارند. دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین همچنان در کمین هستند تا از هر فرصتی برای ضربه زدن به وحدت و یکپارچگی امت اسلامی استفاده کنند و این هوشیاری ملت های مسلمان را می‌طلبد تا اجازه تکرار روزهای نه چندان دور را به استکبار جهانی و سردمداران مرتجع عربی ندهند.

محمد رایجی پژوهشگر مسائل جهان اسلام

محمد رایجی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
چطور این عالم دینی از قذافی و حسنی مبارک دفاع می کند که هم در دنیا به دیکتاتور شناخته می شدند و هم حسنی مبارک مورد لعن امام راحل قرار گرفته ؟
0
0