۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۳۲۹۰۲
توصیه‌‌ ‌نماینده ولی‌فقیه در کردستان به کاندیداهای مجلس؛

وعده‌های ‌غیرقابل تحقق به مردم ندهید

وعده‌های ‌غیرقابل تحقق به مردم ندهید
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان توصیه‌های مهم به کاندیداهای مجلس، مردم، مجریان و ناظرین بر انتخابات بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی با اشاره به در پیش رو بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه همواره «حضور مردم در صحنه‌ سیاسی، همراهی با نظام و مشارکت بالای مردم در انتخابات ایران» بی‌نظیر و اصلاً با کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست.

وی افزود: در کشوری همچون افغانستان با 30 میلیون جمعیت، 2.5 میلیون نفر در انتخابات شرکت کرده و رئیس‌جمهورشان با 900 هزار رأی انتخاب شده و دشمنان هم هیچ ایرادی به این مشارکت پایین نگرفته اما در کشور ایران بالای 40 میلیون نفر و نصف جمعیت در انتخابات شرکت و دشمن به دنبال بهانه است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر ضرورت تلاش همه مسئولان و مردم برای مشارکت بالا در انتخابات پیش‌رو تصریح کرد: دشمنان روی آمار و ارقام انتخابات و میزان حضور مردم در پای صندوق‌های رأی تمرکز کرده و شبانه‌روز به‌دنبال دسیسه و توطئه هستند.

وی شرکت در انتخابات را حق و تکلیف شرعی خواند و گفت: هر کسی که شرایط حضور در انتخابات را داشته، حق یک رأی با انتخات خود را داشته که باید آن فرد نسبت به خود، شهر، استان و کشورش احساس مسئولیت و دِینش را ادا کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه رای تک‌ تک افراد در تصمیم‌گیری‌ها و سرنوشت کشور و استان تأثیرگذار است، تاکید کرد: از مردم انتظار می‌رود که در انتخابات «کاندیدای اصلح، بهترین‌، متدین‌ترین، امانتدارترین و فهیم‌ترین فرد» را انتخاب کنند.

وی اظهار کرد: تک تک مردم در عملکرد کاندیداهای انتخاب شده مجلس شریک‌ند، بنابراین نباید حق انتخاب و دین خودمان را از هر راهی ادا کرده بلکه باید از راه درست و در انتخاب‌هایمان دقت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: از کاندیداهای مجلس انتظار می‌رود که با مردم «راستگو و صادق» و به‌دنبال گول‌زدن مردم نباشند چراکه مردم آگاه و تشخیص بالایی دارند.

وی تاکید کرد: کاندیداها وعده‌های نشدنی و غیرقابل تحقق به مردم ندهند و در حد اختیارات مجلس حرف بزنند چراکه گاهاً برخی‌ها اظهاراتی مطرح کرده که وظیفه و در اختیار یک نماینده نیست.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: کاندیداهای مجلس در ایام تبلیغاتی از توانمندی‌های خود حرف بزنند نه اینکه به‌دنبال تخریب کاندیداهای دیگر و سیاه‌نمایی باشند، چراکه نظام در مقایسه با بسیاری از کشورها، خدمات و اقدامات زیادی در سطح کشور اجام داده است.

وی بیان کرد: گرچه مشکلاتی و عقب‌ماندگی‌هایی در سطح کشور وجود داشته و هیچ شکی هم در آن نیست اما سؤال اینجاست آن کاندیدایی که برای انتخابات مجلس نام‌نویسی کرده، چقدر می‌تواند در حل مشکلات موجود تأثیرگذار باشد؟

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی ابراز داشت: کاندیداها برای ورود به مجلس به‌دنبال گول‌زدن مردم، سیاه‌نمایی و هم‌نوایی با ضدانقلاب نباشند چراکه این نوع تبلیغات، توهین به مردم بوده و مردم وعده‌های صادقانه را بهتر می‌پسندند.

وی با بیان اینکه هزینه‌کرد کاندیداهایی که برای ورود به مجلس رأی نیاورده و بیشتر وقت مردم را می‌گیرند، به صلاح نیست؛ عنوان کرد: گرچه پس از تأیید شورای نگهبان، ماندن این افراد در صحنه انتخابات حق طبیعی و هیچ ایرادی نداشته اما توصیه می‌شود که محترمانه از صحنه انتخابات کناره‌گیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: باید کاندیداها حریم یکدیگر و مردم را رعایت کرده تا انتخابات سالمی داشته باشیم چراکه ورود به مجلس از طریق پول‌های کثیف تخلف و سبب تحقیر ملت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید مجریان و ناظرین سلامت انتخابات را حفظ کنند، گفت: باید دستگاه قضایی با متخلفان انتخاباتی برخورد کنند چراکه عدم برخورد با متخلفین توهین به ملت محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی افزود: باید همه مسئولان متولی در امر انتخابات، وظیفه خود را به درستی انجام داده تا انتخابات سالم با مشارکت عمومی بالا برگزار و نمایندگان مفید به مجلس ورود پیدا کنند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات