۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۳۳۷۸۴
در تذکرات وکلای ملت مطرح شد؛

ملت ایران به آمریکا پاسخ خواهد داد

ملت ایران به آمریکا پاسخ خواهد داد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی پارلمان اقدام نابخردانه آمریکا در ترور سپهبد قاسم سلیمانی را محکوم کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۱۵ دی ماه سال ۹۸ در صحن علنی پارلمان با ایراد تذکر اقدام جنایتکارانه اخیر رژیم آمریکا را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش مشروح سخنان وکلای در محکومیت شهادت سردار رشید سپاه اسلام به شرح ذیل است:

ملت ایران به آمریکا پاسخ قاطع خواهد داد

علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در پارلمان ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: جای تأسف دارد که دولت آمریکا با ادعای دموکراسی و صلح در وحشیانه‌ترین شکل ممکن قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و در مقابل چشم جهانیان، آشکارا و بزدلانه اقدام به ترور مقام رسمی یک کشور می‌کند، قطعا ملت ایران به این اقدام پاسخ قاطعانه خواهد داد.

رحیمی بیان کرد: طبق فرمایش شهید بهشتی آمریکا از ما عصبانی باشد و از این عصبانیت بمیرد، کینه‌ای که آمریکا از سردار سلیمانی دارد کینه آن‌ها از آرمان‌های انقلاب اسلامی و حذف خط سرخ شهادت است، در کشور این خط ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود وزارت خارجه تصمیمات حقوقی خود و نتایج اقداماتشان بعد از شهادت سردار سلیمانی را به مجلس گزارش دهد.

سیلی محکمی به گوش ترامپ خواهد خورد

علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: جنایت رییس نظام سلطه، اَشقیِ اَشقیا در به شهادت رساندن شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت می‌گویم.

وی تاکید کرد: ما این جنایت را همپای همه احرار عالم محکوم و اعلام می‌کنیم که خداوند همیشه در کمین ستمکاران است و قطعاً به زودی سیلی محکمی به گوش ترامپ می‌رسد.

اگر به آمریکا پاسخ ندهیم جری‌تر می‌شود

محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق و مهریز اظهار داشت: در وهله اول لازم است شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت عرض کنم.

وی با تاکید بر اینکه امیدوارم پاسخ درخوری به آمریکا داده شود، گفت: اگر به آنان پاسخ محکمی داده نشود قطعا «ترامپ» و دیگر جنایتکاران آمریکا جری‌تر می‌شوند.
 
آمریکا باید به زودی منتظر تابوت سربازان خود باشد

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در بهارستان ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی گفت: امروز مجلس و ملت یکصدا شعار یکسانی را فریاد می‌زنند و آن هم گرفتن انتقامی سخت از دشمن است.

وی ادامه داد: کاخ نشینان آمریکا باید بدانند که از این پس در کاخ شیشه‌ای بوده و باید منتظر تابوت سربازان خود باشند.

تمام مقدمات برای انتقام سخت از آمریکا آماده است

محمدجواد ابطحی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی در واکنش به شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: علی‌رغم آنکه آمریکا و متحدانش در منطقه و اتاق شیشه‌ای نشسته‌اند، اما بدانند که تمام مقدمات و زمینه‌ها برای انتقام سخت از آمریکایِ تروریست و اسرائیل کودک‌کش آماده است.

وی با اشاره به احضار سفیر سوئیس به وزارت امور خارجه افزود: اگرچه این اقدام در عُرف دیپلماتیک اقدامی شایسته است، اما سخنگوی وزارت امور خارجه گفت سفیر سوئیس دوبار به وزارت خارجه اعزام شده که این رفت‌وآمدها، پیام دادن‌ها و پیام گرفتن‌ها نگران‌کننده است و می‌تواند ترفند آمریکا برای به فراموشی سپردن این ماجرا باشد که باید حواسمان باشد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دشمن را نباید آرام بگذاریم که در چنین شرایطی، آنان ما را آرام نمی‌گذارند و انتظار ملت ایران، انتقام سخت از آمریکا و ایادی اوست.

ملت‌های اسلامی موج جدید ضداستکباری تشکیل می‌دهند

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در پارلمان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی ضمن عرض تسلیت برای شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: ایشان نماد عملی مجاهد فی سبیل‌الله و مالک اشتر زمان بود.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی ۴۱ سال مجاهدت مخلصانه را در کارنامه خود دارد و در این دوران فقط به دنبال انسجام و وحدت ملی بود. ایشان همچنین پرچمدار مبارزه با استکبار، اشرار و جریان‌های تکفیری و تروریستی بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ترامپ و سردمداران جنایتکار آمریکا بدانند که ملت‌های اسلامی این اقدام را نقطه عطفی برای ایجاد موج جدید ضداستکباری می‌دانند و قطعاً علیه این جنایتکاران اقدام می‌کنند./۸۵۶/
ارسال نظرات