۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۳۷۴۳۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

بیشترین سرمایه گذاری برای معرفت افزایی جوانان باشد

بیشترین سرمایه گذاری برای معرفت افزایی جوانان باشد
آیت الله نمازی گفت: اگر در نظام جمهوری اسلامی ایران این هنر را داشته باشیم که نسل جوان را به سلاح خداشناسی مسلح کنیم هیچ گناهی در جامعه وجود نخواهد داشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، صبح امروز در دیدار اعضای مؤسسه فتح الفتوح کاشان، گفت: برخی فعالیت‌ها روبنایی، عملیاتی و اجرایی است، اما در فعالیت‌های فرهنگی بیشترین توجه باید به مسائل معرفتی باشد.

وی با بیان اینکه آنچه سبب نجات و پیشرفت انسان‌ها در طول تاریخ است موضوع معرفت و آگاهی است، افزود: جبهه گیری مخالفان در برابر انبیاء و اولیاء برای این بود که از جهالت جامعه استفاده کنند.

آیت الله نمازی منشاء شقاوت را جهالت و منشاء سعادت را معرفت به خدا دانست و اظهار داشت: در برنامه‌های آموزشی مؤسسه فتح الفتوح موضوعات اولویت دار باید دسته بندی شود تا آگاهی و معرفت نیرو‌های جوان در کلاس‌های آموزشی ارتقاء داده شود.

وی نجات انسان را در سلامت و حرکت و سقوط انسان را درسایه جهالت دانست و ابراز داشت: بیشترین سرمایه گذاری و مطالعه و کارشناسی بر روی معرفت جوانان باید متمرکز شود.

آیت الله نمازی گفت: همه مشکلات بشر در طول تاریخ از جهالت، آن هم جهل به هستی و نظام هستی و عالم امکان است که این جهل باید به آگاهی به معرفت الله تبدیل شود.

وی از آیت الکرسی به عنوان شناسنامه خدا نام برد و ادامه داد: همانگونه که انسان‌ها شناسنامه دارند و در آن تاریخ تولد، ازدواج و فوت ثبت شده است، آیت الکرسی نیز شناسنامه خدا است که در آن قید شده خداوند یکتا است و نظیر ندارد و واجب الوجود است و تاریخ تولد ندارد.

آیت الله نمازی معرفت به خدا را عامل بازدارنده از گناه دانست و عنوان کرد: اگر در نظام جمهوری اسلامی ایران این هنر را داشته باشیم که نسل جوان را به سلاح خدا شناسی مسلح کنیم هیچ گناهی در جامعه وجود نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: این هنر را باید داشته باشیم تا در سایه آموزش، خطبه‌های نماز جمعه، عزاداری‌ها و منبر‌ها به جوان‌ها آگاهی داده شود که چه کسی است، از کجا آمده، به کجا می‌خواهد برود و چه کاری را می‌خواهد، در آن زمان است که بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

آیت الله نمازی مشکل بشریت را عدم شناخت خدا دانست و افزود: اگر بتوانیم خدا را به درستی به جوانان معرفی کنیم و هستی شناسی را بدانند که از کجا آمده اند، چگونه آفریده شده اند و خالق ما چه کسی است همه مشکلات بشریت حل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه اگر انسان خودش را بشناسد می‌تواند خدا را هم بشناسد، اظهار داشت: مهندسی که خداوند در وجود انسان اعمال کرده است، مهندسی کاملی است که به زیبایی انسان را مهندسی و آفریده است.

آیت الله نمازی گفت: آفرینش انسان در واقع هنرنمایی خدا در خلقت انسان است و اگر جوان خدا را بشناسد بیمه است و هیچکس نخواهد توانست او را منحرف کند.

وی با تأکید بر برنامه ریزی برای معرفت شناسی نسل جوان، گفت: کار‌های خدماتی اجتماعی پسندیده و نیاز جامعه است، اما بیشترین سرمایه گذاری باید برای معرفت شناسی، انس با قرآن نسل جوانان باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه توجه به دو موضوع معرفت شناسی به خدا و معرفت به معاد را مهم دانست و افزود: اگر انسان اعتقاد به مرگ و قبر و قیامت و حساب و کتاب و نکیر و منکر داشته باشد هیچ گناهی نخواهد کرد.

در ابتدای این دیدار نیز سید علیرضا مسئله مدیر عامل مؤسسه فتح المبین کاشان، گفت: این مؤسسه با سفارش آیت الله اصیلی فعالیت‌های رسمی خود را با ثبت مؤسسه در سال ۹۴ در حوزه مختلف فرهنگی و قرارگاه‌های تربت، روشنگری بدر و تربیتی عمار و همچنین انتشارات مستقل و رسانه آغاز کرد.

وی یکی از برنامه این مؤسسه را حفظ آثار شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس اعلام کرد و اظهار داشت: این فعالیت از سال ۹۳ با مصاحبه با ۸۹۳ خانواده‌های در قید حیات شهدا «پدرو مادر شهدا» کاشان آغاز شد.

وی افزود: از یکهزار و ۸۳۰ خانواده شهید در کاشان با ۸۹۳ خانواده شهدای این شهرستان مصاحبه شده است که از ۸۹۳ خانواده شهید مصاحبه شده تا کنون ۳۰ درصد آن‌ها به رحمت خدا رفته اند و ۳۰ درصد نیز هم توانایی مصاحبه ندارند.

به گفته وی یکهزار و ۲۰۰ قطعه عکس از دفاع مقدس، ده‌ها ساعت صوت از رزمندگان اسلام و ۵۰ ساعت فیلم از دفاع مقدس با همکاری سپاه پاسداران و بنیاد شهید کاشان جمع آوری و آرشیو شده است.

مدیرعامل مؤسسه فتح المبین کاشان گفت: در بخش جمع آوری مستندات دفاع مقدس و تاریخ شفاهی انقلاب در شهر‌های کاشان و آران و بیدگل از سوی قرارگاه تربت این مؤسسه ۳۵ هزار سند شهدا که تاریخ دفاع مقدس کاشان در حال نابودی بود اسکن و احیاء شد.

مسئله همچنین پیاده سازی مصاحبه‌ها و تبدیل برخی از آن‌ها به کتاب و برخی دیگر به فیلم مستند از جمله اقدامات قرارگاه روشنگری بدر این مؤسسه است.

وی جذب نوجوانان و جوانان برای کادرسازی و برگزاری جلسات معاد شناسی، اردو و کلاس‌های مختلف آموزش علمی، اعتقادی و تربیتی، ثبت انتشارات مؤسسه و چاپ کتاب شهدا، خاطرات رزمندگان اسلام و حوزه و زندگینامه آیت الله اصیلی را از فعالیت‌های قرارگاه تربیتی عمار مؤسسه فتح الفتوح کاشان اعلام کرد.

مدیرعامل مؤسسه فتح المبین کاشان گفت: راه اندازی سایت و شبکه‌های اجتماعی و تولید ۳ مستند از شهدا و رزمندگان اسلام و محتوای رسانه‌ای را از فعایت رسانه‌ای مؤسسه فتح الفتوح کاشان اعلام کرد.

به گفته وی کمک به نیازمندان جامعه، تهیه سبد غذایی و کمک به سیل زدگان و زلزله زدگان کشور و حضور اعضا در مناطق سیل زده و زلزله زده از دیگر فعالیت مؤسسه فتح الفتوح کاشان است./۱۳۰۷/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات