۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۶۳۸۴۹۹
تحلیلگر عراقی:

مسلمانان به طراحان معامله قرن سیلی زدند

مسلمانان به طراحان معامله قرن سیلی زدند
مسلمانان سراسر جهان به طراحان معامله قرن سیلی محکم زدند و با محکومیت این طرح نژاد پرستانه اعلام کردند که قدس فروشی نیست.

به گزارش خبرگزاری رسا، «نبیل العزاوی» در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود که اجرای طرح معامله قرن دو سال است که به تعویق می افتد و حالا که نتانیاهو نتوانسته بیش از دو دوره دولت خود را تشکیل دهد با ترامپ که به شدت از انزوای داخلی و خارجی رنج می برد، همپیمان شده و دو طرف از این طرح برای فرار از این بحران ها رونمایی کرده اند.  

وی با اعلام اینکه پاسخ به این طرح از سوی مسلمانان قوی و محکم بود تاکید کرد که قدس فروشی نیست و ملت های مسلمان موضع خود را به صراحت بیان و تاکید کردند که به چنین طرح ذلت بار و تحقیر آمیزی تن نمی دهند. 
این کارشناس سیاسی عراق افزود که برخی کشورها که خود را عربی می نامند در واقع به دشمن اعراب تبدیل شده و این روزها آشکارا با رژیم صهیونیسم مذاکره می کنند.

وی خاطر نشان ساخت که برخی از حکام عرب پوشیدن لباس ذلت را بر تن خود پذیرفته و به تمکین در برابر رژیم صهیونیستی تن داده اند.

العزاوی تاکید کرد که این دولت ها فقط نماینده رهبران و پادشاهان خود هستند و هرگز نماینده ملت هایشان نبوده اند، سران آنها باید بدانند که قدس شریف تا ابد متعلق به ملت های مسلمان و عربی است.

وی توضیح داد که پس از آنکه ترامپ سیلی محکم ملت های مسلمان را دریافت کرد، فهمید که چقدر کوچک است و متوجه شد تا زمانی که نیروهای مقاومت امید ملت ها برای رهایی از استبداد آمریکا هستند نمی تواند کاری انجام دهد.

رییس جمهوری آمریکا روز سه ‌شنبه هشتم بهمن ماه ۱۳۹۸، برای نخستین بار از طرح سازش خود موسوم به  «معامله قرن» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید پرده برداشت./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات