۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۶۳۸۷۳۷
آیت الله علیدوست تأکید کرد؛

لزوم حمایت حوزه و بزرگان از هنرمندان دغدغه‌مند و ارزشی

لزوم حمایت حوزه و بزرگان از هنرمندان دغدغه‌مند و ارزشی
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر حمایت از هنرمندان ارزشی گفت: اگر هنرمندان ارزشی و دغدغه‌مند توسط بزرگان حمایت شوند می‌توانند تأثیرگذاری فراوانی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با تبریک دهه فجر، به ارائه گزارشی از نشست اخیر فقه هنر پرداخت و گفت: با این که معمولا وقتی از کارهای علمی می گذرد کمتر به آن توجه می شود اما الحمدلله از نظر شخصیت های حاضر از حوزه و دانشگاه نشست خوب و قوی با حضور هنرمندان برگزار شد.

وی افزود: عنوان کلی نشست فقه و هنر و عنوان ریز آن فقه نمایش بود که عمدتا شامل سینما می شود و در نشست اخیر 6 نفر از فعالان سینمای کشور دعوت شدند و بحث و گفت وگو صورت گرفت و افراد دغدغه های خود را بیان کردند که کتاب این همایش به زودی چاپ خواهد شد.

آیت الله علیدوست اظهار داشت: فکر نمی کنم نشستی این چنینی سابقا برگزار شده باشد و چرا که ترکیب کاملی از علما، دانشگاهیان و هنرمندان حضور داشتند و مسائل به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفت و مورد استقبال همه طرف ها بود.

وی ادامه داد: اگر هنرمندان ارزشی و دغدغه مند توسط بزرگان حمایت شوند می توانند تأثیرگذاری فراوانی داشته باشند.

در ادامه نیز حجت الاسلام نواب رییس مدرسه اسلامی هنر ابراز داشت: لطف مراجع و بزرگان سبب قوت قلبی می شود تا تلاش کنیم هنر بیشتر در خدمت دین و انقلاب باشد، سعی کردیم در زمینه فقه هنر مسائل را در چارچوب فقه جواهری پیگیری کنیم.

وی عنوان کرد: یکی از نکاتی که مورد اشاره هنرمندان بود این است که اگر بخواهیم فیلمی درباره اهل بیت(ع)، دین و حوزه بسازیم اشکالات فراوانی وارد می شود و از کار جلوگیری خواهد شد اما اگر کار اجتماعی و طنز بسازیم کسی کاری ندارد.

حجت الاسلام نواب خاطرنشان کرد: گله هنرمندان این بود که فضا به گونه ای سخت است که کسی نمی تواند وارد کار ساخت فیلم دینی و ارزشی شود.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 0
محمد قمین
ارسال نظرات