۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۴۰۰۲۲
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران:

سیاسیون در آستانه انتخابات برای دمیدن روحیه امید در کشور تلاش کنند

سیاسیون در آستانه انتخابات برای دمیدن روحیه امید در کشور تلاش کنند
سلیمی نمین گفت: در روزگاری که تمام دولت‌های استعماری تلاش بر تضعیف ایران را دارند، بر سلایق و متفکران و اندیشمندان سیاسی لازم است در صدد دمیدن روحیه امید در کشور بکوشند.

به گزارش خبرگزاری رسا، عباس سلیمی نمین در نشست هم‌اندیشی گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام اظهار داشت: نبود زیست عمومی در دوران پهلوی و فشار و استبداد سیاسی آن حکومت ظالم موجب آن شد تا گفتمان انقلاب اسلامی شکل‌گرفته و انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: پیوند آمریکا و استبداد شاهی فرصت توسعه و رشد و بالندگی به ایران آن زمان را نداد و ما در بررسی تاریخی دوران پهلوی بر این امر واقفیم که آمریکا هیچ‌گاه درصدد کمک به توسعه و آزادی ایران نبوده و نیست.

سلیمی نمین با اشاره به تاریخ 100 ساله ایران از مشروطه تا انقلاب اسلامی به تلاش دولت های استعماری برای تسلط بر ملت ایران و به یغما بردن ذخایر نفتی کشور یادآور شد: آمریکا و دول اطراف‌واکناف او فقط و فقط درصدد به یغما بردن و در اسارت قرار دادن ملت‌ها بوده و به‌هیچ‌وجه دموکراسی خواهی و حقوق بشر آنان چیزی بیش از این در چنته خود ندارد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: ملت ایران با درک این واقعیت که آمریکا به دنبال منافع خود بوده و الفاظ دموکراسی، آزادی و حقوق بشر دامی برای اسارت ملت ایران است در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا ایستاده و با رهبری بصیر توانست با انقلاب اسلامی آمریکا را به انزوا کشانده و هیمنه او را بشکند.

وی افزود: انقلاب ملت ایران بر اساس واقعیت‌هایی بود که پیش روی ملت ایران وجود داشت و در مدت کوتاهی ملت توانست در برابر زیاده‌خواهی‌ها رشد کند و توانمند شود.

سلیمی نمین تأکید کرد: اگر ایران توسط یک رهبر به‌عنوان شاخص قدرت در مسیر انقلابی‌گری قرار نمی‌گرفت، چنین انقلابی شکل نمی‌گرفت.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در بخش دیگری از سخنانش در خصوص انتخابات گفت: ملت ایران با اثبات قدرت خود و باوجود فشارها و برخوردهای ناروا توانایی رشد دوباره دارد و به‌سوی آینده‌ای تمدن ساز پیش می‌رود و همین سبب ایجاد ترس در دشمنان شده است.

وی تأکید کرد: امروز سرنوشت ملت ایران مطرح است اگر سستی کنیم فرصتی را در اختیار بیگانگان برای ضربه زدن به‌نظام و ملت ایران قراردادیم.

سلیمی نمین بابیان اینکه امیدواریم با درایت خود این فرصت ر ا برای دشمنان ایجاد نکنیم، گفت: برخی خودخواهی‌ها، خودبزرگ‌بینی‌ها و کج‌فکری‌ها موجب می‌شود به اتحاد ملت خدشه وارد شود درحالی‌که می‌توان با اختلاف عقیده و سلیقه‌های متفاوت سرنوشت خود را تعیین کرد.

وی با اشاره به تکثر سلایق سیاسی در کشور و وجود جامعه باز در ایران اسلامی یادآورشد: سلایق سیاسی با حفظ تفکر و گرایش خود وحدت را باید سرلوحه امور خود قرار دهند.

سلیمی‌نمین اضافه کرد: در روزگاری که تمام دولت‌های استعماری تلاش بر تضعیف و غلبه گفتمان خود بر ایران را دارند، بر سلایق و متفکران و اندیشمندان سیاسی لازم است در صدد دمیدن روحیه امید در کشور بکوشند و با تبین گفتمان مقاومت غلبه اراده مردم ایران بر آمریکا و حامیانش داشته باشند.

وی وجود رهبری فرزانه در پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی را نعمت بزرگ عنوان کردو گفت: وجود رهبری برای سکانداری کشتی در حال حرکت انقلاب اسلامی در میان طوفان سهمگین جهانی امیدی است که موجب پیشرفت و سربلندی و حرکت به سمت تمدن اسلامی است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات