۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۴۳۹۴۳

سند دار شدن ۳۶۱ موقوفه در استان لرستان

سند دار شدن ۳۶۱ موقوفه در استان لرستان
مدیر کل اوقاف لرستان گفت: در راستای حفظ و احیای موقوفات تاکنون سند مربوط به ۳۶۱ موقوفه در استان اخذ شده است.

حجت الاسلام سید محمد طباطبایی، مدیر کل اوقاف لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، از ثبت 60 وقف جدید در سال جاری خبر داد و بیان داشت: ثبت موقوفات به سمت نیازهای جامعه نیازمند آگاهی بخشی و فرهنگ سازی است.

وی اظهار داشت: جای خالی وقف در زمینه درمانی، بحث علم و فناوری، کمک به تهیه جهیزیه برای دختران نیازمند، کمک به حوزه های علمیه، تأمین هزینه تحصیل دانش آموزان، طلاب و دانشجویان بی بضاعات یشتر احساس می شود.

حجت الاسلام طباطبایی خاطرنشان کرد: امید است با هدایت نیت واقف به سمت این نیازها و ترویج فرهنگ وقف برای ایجاد وقف های جدید باری از دوش مشکلات جامعه برداشته شود.

وی با اشاره به اقدامات اوقاف لرستان برای گرفتن سند موقوفات خاطرنشان کرد: این اقدام امری ضروری برای حفظ موقوفات و عمل به نیت واقف است.

مدیرکل اوقاف لرستان در ادامه بیان کرد: تاکنون 361 مورد سند برای موقوفات استان لرستان گرفته شده است و این اقدام امری مؤثر در احیای موقوفات نیز خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره وقف در شهرستان های لرستان ادامه داد: خیرین می توانند با مراجعه به این مراکز نسبت به نیت وقف خویش تصمیم بگیرند تا با این اقدام نیت واقف به سمت نیازهای جامعه هدایت شود.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه عدم ثبت موقوفه موجب می شود در آینده وقف مورد نظر تضییع و از بین برود، اظهار داشت: خیرین باید وقف خود را در ادارات اوقاف که به عنوان تنها مرجع ذیصلاح در این زمینه شناخته می شود، ثبت کنند./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات