۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۴۵۶۰۵
آیت الله حسینی شاهرودی در گفت و گو با رسا:

دولت با واردات کالاهای خارجی جلوی پیشرفت تولید داخل را گرفته است

دولت با واردات کالاهای خارجی جلوی پیشرفت تولید داخل را گرفته است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه واردات کالاهای خارجی، لازمه جهش تولید را جلوگیری از ورود کالاهای خارجی و حمایت از تولیدکنندگان دانست.

آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با انتقاد از عملکرد دولت در عدم حمایت از کالاهای داخلی اظهار داشت: دولت با واردات اجناس خارجی، به شکل رسمی جلوی پیشرفت کالای داخلی را می گیرد و این مسأله عدم حمایت از کالاهای داخلی از سوی دولت در زمینه های گوناگون وجود دارد؛ به عنوان مثال، در زمان تولید برنج، برنج های خارجی وارد کشور می کند.

وی لازمه تحقق شعار سال را جلوگیری از ورود کالاهای خارجی دانست و گفت: علی رغم این که در صنایع خود ماشین های مختلفی داریم، اما هزاران ماشین خارجی از چین، ژاپن، کره و دیگر کشورها وارد می کنند و ثروت مملکت به این صورت از کشور خارج می شود، در صورتی که لازمه جهش تولید، جلوگیری از ورود کالاهای خارجی است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص قاچاق کالا تصریح کرد: برای تقویت تولید باید با ورود کالاهای خارجی و قاچاق کالا مقابله جدی شود.

وی با بیان این که ورود کالاهای خارجی خلاف مصالح کشور است، افزود: واردات کالاهای خارجی سؤالی را در ذهن تداعی می کند که دولتمردان چه فکری می کنند که اجازه ورود کالاهای خارجی را می دهند.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان این که متأسفانه در کنار هر ماشین ایرانی یک خودرو خارجی در خیابان ها وجود دارد، اظهار داشت: دولت در قضیه بنزین می توانست بجای این که از همه مردم مبلغ افزایشی بنزین را بگیرد، مبلغ مورد نظرشان را تنها از ماشین های خارجی طبق کارت مخصوص دریافت کند و مبلغ بنزین برای اینگونه خودروها را به 10 هزار تومان می رساند که از این طریق، همان وجه حاصل می شد و در این صورت، هم ارزش ماشین های خارجی کاهش پیدا می کرد و هم رغبت به خرید خودروهای وارداتی کم می شد./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نقی معمولی
Iran, Islamic Republic of
۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
مبلغ افزایشی بنزین را بگیرد، مبلغ مورد نظرشان را تنها از ماشین های خارجی طبق کارت مخصوص
میشه این جمله رو توضیح بدید
مبلغ افزایشی یعنی چی
کارت مخصوص چیه
0
0