۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۶۴۶۲۱۱
مدیرستاد کانون های مساجد لرستان:

مساجد به پایگاه مقابله با ویروس کرونا تبدیل شده اند

مساجد به پایگاه مقابله با ویروس کرونا تبدیل شده اند
مدیرستاد کانون‌های مساجد لرستان به فعالیت کانون‌ها و مساجد در مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: ۴۱۸ کانون فرهنگی هنری مساجد استان محور و پایگاه مقابله با کرونا هستند.

محمد ابدالی پور، مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در لرستان 418 کانون فرهنگی هنری در حال فعالیت و تلاش برای جذب کمک خیرین و مقابله با ویروس کرونا هستند.

ابدالی پور با اشاره به شیوع ویروس کرونا اذعان داشت: مهم ترین توصیه به مردم ضمن رعایت نکات بهداشتی ماندن در خانه است.

وی با بیان اینکه ماندن در خانه تنها راه مقابله با ویروس کرونا و تلاش برای مهار آن است، افزود: از مردم می خواهیم همچنان قرنطینه خانگی را دنبال کنند و با ماندن در خانه به قطع زنجیره ویروس کرونا کمک نمایند.

ابدالی پور به ضدعفونی و گند زدایی مساجد، محلات و خیابان ها به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و افزود: از دیگر اقدامات این کانون ها سازماندهی نیروهای توانمند، جذب حمایت و مشارکت خیرین، مشارکت در طرح غربالگری، کمک به شبکه بهداشت و درمان است.

وی به فعالیت فعلان مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد برای مقابله با ویروس کرونا اشاره و بیان کرد: همواره به همت کانون های مساجد برنامه های فرهنگی تولید و در فضای مجازی منتشر می شود.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه کانون های مساجد محور فعالیت های اجتماعی و برنامه های فرهنگی هستند، گفت: پویش های مردمی با محوریت تشویق مردم به ماندن در خانه، کتابخوانی، جشنواره نماز، تواشیح، سرود، دلنوشته و برنامه های فرهنگی از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد طراحی و در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

وی از راه اندازی کارگاه خیاطی و تولید ماسک مورد نیاز مردم در برخی کانون ها خبر داد و گفت: در کنار ضدعفونی کردن محلات و مساجد، تهیه و تولید ماسک، توزیع بسته های بهداشتی و غذایی در مناطق محروم لرستان با کمک خیرین از جمله اقدامات کانون های فرهنگی هنری مساجد است./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات