۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۴۷۷۶۴
مدیر مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامي خبر داد؛

پذیرش دانش پژوه در رشته کلام اسلامی با گرایش سلفی پژوهی

پذیرش دانش پژوه در رشته کلام اسلامی با گرایش سلفی پژوهی
جت الاسلام افضل آبادی از پذیرش دانش پژوه در مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی در رشته کلام اسلامی با گرایش سلفی پژوهی برای سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ خبر داد.

حجت الاسلام محسن افضل آبادی، مدیر مرکز تخصصي مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از پذیرش دانش پژوه در ششمین دوره پذیرش مرکز تخصصي مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامي در رشته کلام اسلامی با گرایش سلفی پژوهی برای سال تحصیلی 99-1400 خبر داد.

وی با اشاره به پذیرش طلاب برادر واجد شرایط، در سطح دو و سه در این مرکز، گفت: اتمام سطح دو، کسب امتیاز لازم در آزمون کتبی و قبولی در مصاحبه علمی، نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل به تایید مرکز مدیریت حوزه علمیه از جمله شرایط ثبت نام می باشد که متقاضیان می توانند عصرها به صورت حضوری به آدرس مشهد، خیابان آیت الله بهجت ره، بهجت1/9، بینادل 1 پلاک 7 و یا مراجعه به سایت اینترنتیmmazaheb.ir برای ثبت نام اقدام کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 32253877- 09151256684 تماس بگیرند.

حجت الاسلام افضل آبادی افزود: سطح سه این رشته يكي از شاخه‌هاي گرايش كلام است كه علاوه بر 50 واحد عمومی فقه و اصول از 87 واحد درسی تشکیل شده که در سه سال تحصیلی ارائه می شود.

مدیر مرکز تخصصي مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامي به امتیازهای دانش پژوهان در رشته کلام با گرایش سلفی پژوهی اشاره و ابراز کرد: محصلان در این رشته ضمن شناخت تاريخ، انديشه و عقايد فرق اسلامي و ‌آموزش مباني اعتقادي امامیه، مهارت‌هاي لازم جهت نقد اندیشه سلفیه و دفاع از شیعه، ارتباط با انديشمندان و پيروان ساير مذاهب اسلامي، پاسخ‌گويي به نيازهاي مربوط، تدريس و تحقيق در حد تحليل و بررسي تطبيقي مسائل مربوط به مذاهب اسلامي را پيدا مي‌كنند و در پايان دانشنامه اين رشته را کسب می کنند.

وی خاطرنشان کرد: طلاب ممتاز سال تحصیلی گذشته با تأیید مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و پژوهشگران حوزه مذاهب اسلامی که دارای کتاب و یا مقاله چاپ شده می‌باشند و مورد تأیید معاونت پژوهش مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی قرار گیرد از آزمون کتبی معاف خواهند بود.

حجت الاسلام افضل آبادی با اشاره به رویکردهای این مرکز تخصصی اظهار کرد: تسلط بر درک، تحلیل و مقایسه دیدگاه‌های کلامی و فقهی مذاهب اسلامی با تاکید بر نقد اندیشه سلفیه و وهابیت، توانایی نظریه پردازی و طرح مباحث نوین در عرصه تطور اندیشه فرق اسلامی، شناخت تفصیلی عقايد شيعه و توانایی پاسخ‌گويي به شبهات و پرسش‌ها، تقويت درک و تحلیل جریان های فکری مذاهب و تحولات جهان اسلام، پرورش نيروهاي توانمند، جهت تصدّي مديريت‌هاي فرهنگي در مناطق ترکیبی و توانمندسازی در پژوهش و نگارش مقالات علمی از جمله برنامه ها و رویکردهای کلی آموزشی این مرکز است./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات