۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۴۷۷۶۵
کرونا از تهدید تا فرصت؛

جهان در چالش مواجهه با بحران کرونا، شاهد ضعف علم بشری و قدرت پوشالی غرب است

جهان در چالش مواجهه با بحران کرونا، شاهد ضعف علم بشری و قدرت پوشالی غرب است
حجت الاسلام رحیمی‌صادق کرونا را تلنگری برای بیداری بشر دانست و گفت: جهان در چالش مواجهه با بحران کرونا شاهد ضعف علوم بشری و قدرت پوشالی غرب بود.

حجت الاسلام محمدهادی رحیمی‌صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با استناد به روایات شرط تحقق امر ظهور را در آمادگی جهانی برای پذیرش حضرت مهدی(عج) دانست و گفت: جهان زمانی آماده پذیرش امام زمان(عج) خواهد شد که از پیله کنونی خود که به دور خود تنیده خارج شود.

وی افزود: وجود این احساس که مظاهر دنیوی و فرهنگ پوچ نمی تواند دردی از دردهای مردم جهان را درمان کند سبب می شود انسان‌ها در جستجوی منجی فراتر از دنیایی که در آن قرار دارند، باشند؛ ظهور منجی سنت حتمی الهی است و حتما در عالم هستی اتفاق می‌افتد. 

حجت الاسلام رحیمی‌صادق با اشاره به اینکه روایات فراوانی درباره حضرت مهدی(عج) و ظهور ایشان وجود دارد، ابراز کرد: آن هنگام که دلهای مردم پر از فهم و ایمان شود خداوند متعال منجی بشریت را به سوی آنان می فرستد تا جهان به واسطه ایشان پر از عدل و داد شود. 

مدیر حوزه علمیه استان تهران کرونا را تلنگری برای بیداری بشر دانست و گفت: علی‌رغم اینکه همه زرادخانه‌ها پر از سلاح‌های مدرن بود و بشر از نظر پیشرفت‌های علمی به نقطه‌های خوبی رسیده بود، کرونا تلنگری به بشریت وارد آورد تا بداند چقدر جامعه انسانی از معنویت، عاطفه، انسانیت، خداباوری و توجه به ماورای طبیعت غافل شده است.

وی افزود: یک ویروس کوچکی که با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیست امروز آنچنان دنیا را مستأصل کرده که نخست وزیر و رییس جمهور برخی کشورهای مقتدر دنیا مانند ایتالیا و اسپانیا و سایر کشورها جلوی دوربین اشک می ریزند و می گویند برای مقابله با این ویروس کاری از دست بشر ساخته نیست بروید و به آسمان متوسل شوید و از آسمان یاری بخواهید.

حجت الاسلام رحیمی‌صادق ادامه داد: امروز تصاویر و کلیپ‌های مختلفی که از اقصی نقاط جهان اعم از اروپا و آمریکا منتشر می شود مستأصل شدن انسان‌ها را کاملا نشان می‌دهد که چگونه به دنبال منجی می‌گردند؛ البته آنان حضرت مسیح(ع) را منجی خود می دانند که ما شیعیان نیز معتقد هستیم که حضرت مسیح(ع) هنگام ظهور امام زمان(عج) رجعت خواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه استان تهران اضافه کرد: آنچه در تشکیلات و سازمان‌های بزرگ بین المللی در حال رخ دادن است مانند پیش بینی فروپاشی اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا همه بیانگر این تلنگری است که ویروس کرونا بر جهان وارد آورد تا مردم متوجه نیاز خود به منجی شوند.

وی افزود: زمانی که مردم ایتالیا به دلیل اینکه اتحادیه نتوانست برایشان کاری انجام دهد و حتی نتوانست یک ماسک به آنان بدهد و افراد زیادی را بر اثر این بیماری از دست دادند نسبت به اتحادیه نفرت پیدا کردند و پرچم آن را زیر پا گذاشتند.

حجت الاسلام رحیمی‌صادق ادامه داد: این مردم همان‌هایی بودند که تا دیروز اعتراض می کردند و می گفتند ملت ایران که چهل سال زیر بدترین ظلم و خباثت‌های آمریکا قرار دارند، حق ندارد پرچم آمریکا را زیر پا لگدمال کند چرا که پرجم نماد هویت است ولی امروز خودشان پرچم اروپا را زیر پا می گذارند چون مردم این قاره از اتحادیه اروپا هیچ نفعی ندیدند و زمانی که نفعی نبینند رویگردان شدن آنان از اتحادیه طبیعی است هرچند زمان آن مشخص نباشد.

مدیر حوزه علمیه استان تهران اضافه کرد: در آمریکا نیز برخی ایالات اعلام استقلال کردند زیرا حکومت مرکزی در شرایط حساس کنونی هیچ اقدامی برای آنان انجام نمی دهد./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Luxembourg
۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
احسنت
1
0