۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۶۴۸۵۳۴
تولیت مدرسه علمیه مروی:

حسد نابود کننده ایمان است

حسد نابود کننده ایمان است
آیت‌الله تحریری با بیان اینکه حسد نابود کننده ایمان است، گفت: توجه به خداوند ایمان انسان را تقویت و زمینه رذائل اخلاقی را در وجود او نابود می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز عصر در جلسه اخلاق به صورت مجازی به تشریح کتاب شریف چهل حدیث امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: حسد از مهمترین رذائل اخلاقی است.

وی افزود: انسان حسود نمی تواند کمالاتی را که خود فاقد آن است در دیگری ببیند یا گاهی نمی تواند کمالات خود را در دیگری مشاهده کند و دوست دارد آن کمالات تنها به خود اختصاص داشته باشد.

آیت‌الله تحریری بیان داشت: اگر حسادت در صحنه عمل ظهور پیدا کند انسان به برخی اعمال قبیح مانند غیبت، تهمت و یا تکبر مبتلا می شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی اظهار داشت: اگر حالت حسد در وجود انسان آشکار شد فرد باید تلاش کند این حالت در صحنه عمل ظهور و بروز پیدا نکند و سپس با راهکارهایی به برطرف کردن این حالت اقدام کند.

وی افزود: انسان اگر درخصوص موردی تلاش کند حالت حسد را از خود دور سازد و آن حالت را اعمال نکند اینگونه نیست که این حالت به طور کلی از وجودش دور شود زیرا آدمی دارای تعلقات دنیوی است.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه حسد ایمان انسان را می سوزاند، ابراز کرد: انسان باید حالت حسد را با راهکارهای علمی و ایمانی برطرف کند اگر راهکارهای علمی و ایمانی در وجود آدمی تقویت شود اعمال او نیز تصحیح می شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی اظهار داشت: انسان باید در راستای کسب کمالات تلاش کند و تنها خداوند است که زمینه کسب کمالات را برای آدمی فراهم می کند. توجه به خداوند ایمان انسان را تقویت و زمینه رذائل اخلاقی را در وجود او نابود می کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
غیبت ، چاپلوسی و ملامت به هنگام مصیبت ، از نشانه های حسودان است.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
حسد از صفات بسیار زشت و از خطرناک‌ترین و بزرگ‌ترین گناهان و نخستین گناهی است که در آسمان ها ابلیس و در زمین قابیل مرتکب آن گردیده و بر اثر ابتلای به آن برادرش (هابیل) را کشت.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
ملا احمد نراقی حسادت را یک موضوع درون صنفی می‌داند و معتقد است هر صنفی حسد به صنف خود می‌برند نه به صنف دیگر، چون مقصود اهل یک صنف، یک چیز و هر یک مزاحم دیگری می‌گردند. پس عالم به عالم حسد می‌برد نه به عابد و تاجر به تاجر حسد می‌برد نه به عالم مگر به سبب دیگری که باز باعث رابطه گردد. نراقی معتقد است حسادت، نوعی بدبینی به عالم هستی و کائنات است. شخص حسود نمی‌داند که در روی زمین برای همه اشخاص وفور نعمت وجود دارد. در دیدگاه وی شخصی که اینگونه اعتراض می‌کند نمی‌داند که دارد به نظام حاکم بر کائنات اعتراض می‌کند
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
الحسود لا یسود
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
خدا همه ی ما را هدایت کنه
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
تمامی بدی ها را شاید بتوان در همین رذیله خلاصه نمود
1
0