۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۴۸۸۳۶

ماجرای زنده به گور کردن جوجه‌ها چیست؟

ماجرای زنده به گور کردن جوجه‌ها چیست؟
روز گذشته بود که تصویر دردناک زنده به گور شدن جوجه های یکروزه برخی مرغداری ها خاطر مردم را مکدر کرد.

به گزارش خبرگزاري رسا، در طول سال هراز گاهی صنعت مرغداری کشور اعم‌ از گوشتی، تخم گذار و مرغ مادر به دلایل متعدد دچار خسران می شود که بی توجهی مسئولان ذی ربط به علل این زیان ها می تواند تامین مرغ مورد نیاز کشور را دچار چالش کند و کار را به جایی برساند که همانند سال های نه چندان دور برای تامین نیاز کشور چاره ای جز واردات مرغ از دیگر کشورها نداشته باشیم.بسیاری از مسئولان بر این باروند که مازاد تولید جوجه یکروزه و مرغ از جمله علت های زیان مرغداران و عرضه کمتر از قیمت مصوب در بازار به شمار می رود و علی رغم‌آنکه می توان با صادرات جوجه و مرغ مازاد بر نیاز داخل علاوه بر جلوگیری از زیان تولیدکنندگان، ارز قابل توجهی را وارد کشور کرد، اما مسائل و موضوعات مختلف همچون ممنوعیت های گاه و بیگاه صادرات و دریافت عوارض بالای صادراتی قدرت رقابت از صادرکنندگان را سلب می کند.

تولیدکنندگان جوجه یکروزه که سال گذشته ماه ها جوجه تولیدی خود را کمتر از نرخ مصوب عرضه کردند و از این حیث زیان سنگینی را متحمل شدند، طبق سنوات قبل به فروش جوجه در چند ماهه پایانی سال امیدوار بودند تا بتوانند بخشی از زیان گذشته خود را جبران کنند که متاسفانه با شیوع مهمان ناخوانده در کشور، تمامی برنامه ریزی تولیدکنندگان نقش بر آب شد به گونه ای که نه تنها زیان ماه های قبل خود را نتوانستند جبران کنند، بلکه به سبب نبود تقاضا برای خرید مرغ در پی تعطیلی رستوران، تالارهای پذیرایی و هتل ها دست به زنده به گور کردن تعداد قابل توجهی جوجه یکروزه زدند که با این وجود معلوم نیست سرنوشت صنعت طیور کشور به کجا برسد.

وضعیت هشدار برای مرغ مادرها/ زنده به گور کردن جوجه ها راهی برای کاهش تولید/ آیا زنده به گور کردن جوجه ها راهکار درستی برای کاهش تولید است؟/ موانع صادرات کار را به معدوم سازی جوجه های یکروزه رساند/ کمبود دان، تقاضا برای خرید جوجه را کاهش داد
با وجود آنکه ستادتنظیم بازار در سال گذشته قیمت مصوب هر قطعه جوجه یکروزه را ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد، اما متاسفانه مسائل و موضوعات مختلف همچون نبود تقاضا، مازاد تولید و کمبود دان موجب شد برای فروش هر قطعه جوجه یکروزه به نرخ ۵۰۰ تومان مشتری در بازار وجود نداشته باشد.

نبود تعادل بین عرضه و تقاضا منجر به معدوم سازی جوجه‌ها شد

ربیعی مدیرعامل مرغ مادر در خصوص معدوم سازی جوجه ها، گفت: به دلیل کاهش قیمت جوجه یکروزه و عدم تعادل عرضه و تقاضا، بخشی از جوجه های تولیدی را حذف می‌کنند تا بتوانند قیمت جوجه را به قیمت واقعی رسانده و ضرر و زیانی که می‌دهد را جبران کنند.

او درباره علت از بین بردن وحشیانه این جوجه ها، بیان کرد: روش‌های مختلفی برای از بین بردن مازاد جوجه وجود دارد، یکی اینکه تخم مرغ را قبل از اینکه به دستگاه برود، به صورت خوراکی بفروشند یا قبل از اینکه تخم مرغ به سن ٢١ روزگی برسد، یعنی قبل از اینکه جوجه بتواند نوک بزند آن را از بین می‌برنند. اکنون قبل از اینکه جوجه ها ١٨ روزه شوند آن‌ها را معدوم می‌کنند و در نهایت برخی را به اجبار به این صورت حذف می‌کنند.

مدیر عامل مرغ مادر گفت: این روش تا شنبه و یکشنبه ادامه دارد تا دید قیمت جوجه به چه صورت در می‌آید.

ربیعی گفت: انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه، طی مذاکرات تلفنی، جلسات حضوری و نامه‌هایی که به استانداری، فرمانداری و وزارت جهاد کشاورزی و دامپزشکی موضوع قیمت جوجه را پیگیری کرد، اما هیچ اقدامی از طرف این ارگان‌ها صورت نگرفت.

او افزود: مردم مانند هر اتفاق دیگری که در کشور رخ می‌دهد خود دست به کار شدند و این کار را انجام دادند تا جوجه‌های اضافی را از بین ببرند تا قیمت به تعادل برسد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا به این روش اقدام به از بین بردن جوجه کردند و آن را صادر نکردند تا باعث ارزآوری هم شود، گفت: متاسفانه صادرات قطع شده است و امکان این کار وجود ندارد. البته در گذشته قبل از شیوع کرونا نیز صادرات قطع شده بود که دلیل آن  سوء استفاده دلالان بود.

او گفت: در گذشته به کشورهایی مانند پاکستان، افغانستان، ارمنستان و عراق جوجه مانند محصولات دیگر، چون پرتقال و ... صادر می‌شد، اما در کشور، چون برخی مسایل ثبات ندارد صادرات قطع شد.

ربیعی تشریح کرد: ارگانی به نام پشتیبانی امور دام که زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی کار می‌کند و پروانه تولید می‌دهد. این ارگان بنا شد تا به دامداری‌ها و موسسات طیور کمک کند اما اکنون ، سوبسیدهایی می گیرد تا محصولاتی مانند ذرت و سویا وارد کند.

این مقام مسئول ادامه داد: در برخی مواقع محصولات انبار می‌شود تا بتوانند آن‌ها را آزاد بفروشد، به طور مثال اکنون مرغ کیلویی ٦ هزار و ٥٠٠ تومان است، آن را نبار می‌کند سپس کیلویی ٩ هزار تومان می‌فروشد.

گفتنی است امروز فیلمی در فضای مجازی پخش شد که مضمون آن معدوم سازی شمار زیادی از جوجه های یکروزه بود.

با چرخی در فصای مجازی اولین واکنش به این اقدام توسط یکی از منتخبان مجلس جدید  را رصد می کنیم.

روح الله ایزد خواه کارشناس صنعت طیور با چرخی  صفحه شخصی خود در اینستاگرام می گوید:  صنعت مرغداری طی ۲ تا ۳ سال اخیر رشد کمی خوبی در کشور داشته، اما سهم بری عادلانه عوامل رعایت نشده است.

وی افزود:در حلقه های زنجیره مثل مرغداری و تولید جوجه شاهد تعدد واحدهای تولیدی هستیم، در حالیکه در حلقه هایی همچون کشتارگاه دچار شبه انحصارات هستیم که همین امر موجب شده تا کشتارگاه ها مرتب سود کنند و مرغداران متحمل زیان شوند.

او با اشاره به اینکه معدوم سازی جوجه ها ارتباطی به گران شدن ندارد، بیان کرد: واحدهای مرغداری که خریدار جوجه یکروزه هستند، اما هم اکنون تمایلی به خرید و جوجه ریزی در واحدهایشان را ندارند چرا که آنها در ماه های پایانی سال با ظرفیت کامل جوجه ریزی کردند که متاسفانه با شیوع ویروس کرونا، کاهش قیمت و عدم پوشش هزینه های تولید از ناحیه فروش مرغ های تولیدی دیگر توان خرید جوجه و جوجه ریزی در واحدهایشان را ندارد.

ایزدخواه با اشاره به اینکه جوجه های تولیدی روی دست تولیدکنندگان مانده است، بیان کرد: با وجود نبود تقاضا برای خرید جوجه و بی توجهی دولت، تولیدکنندگان راهی جز معدوم سازی به ذهنشان نرسیده است.

وی ادامه داد: دولت باید تدابیری برای صادرات این محصولات بیندیشد یا به منظور کاهش ضرر و زیان‌تولیدکنندگان در میان مدت باید به سمت و سوی عادلانه کردن ساختار صنعت برود.

ایزدخواه در پایان با تاکید بر این‌مسئله که معدوم سازی راه حلی مناسبی برای کاهش مازاد تولید نیست، تصریح کرد: در استان هایی که ۳۰۰ واحد مرغداری و تنها یک کشتارگاه وجود دارد، بدیهی است که انحصار به طور دائم مرغداری ها را استثمار می کند.

خسارت ۴۰ میلیارد تومانی اقدام معدوم سازی جوجه ها!  

یک‌منبع آگاه نسبت به معدوم سازی جوجه‌های یکروزه هشدار داد و گفت: در حال حاضر معدوم سازی جوجه‌های یکروزه به سبب نبود تقاضا برای خرید، کمبود و گرانی نهاده در حال وقوع است.

وی افزود: اگرچه هم اکنون آمار دقیقی از میزان معدوم سازی و زنده به گور کردن جوجه‌ها در دسترس نیست، اما طی روزهای آتی می‌توان آمار دقیق را اعلام کرد.

این منبع آگاه ادامه داد: طی امروز و فردا حدود ۱۰ میلیون قطعه جوجه معدوم سازی می‌شود که با این وجود تولیدکنندگان رقمی بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان متضرر خواهند شد.

وی در پایان تصریح کرد: با وجود هشدارهای مکرر طی ۲ هفته اخیر پیرامون وضعیت این صنعت تمهیداتی صورت نگرفت و در نهایت کار را به جایی رساند که تولیدکنندگان‌مرغ مادر اقدام به معدوم سازی جوجه‌های تولیدی خود کردند.

قانون مجازات حیوان آزاری چه شد؟!

روز گذشته برخی از مرغداران رفتار غیراخلاقی را در خصوص معدوم یا زنده به گوری جوجه‌های یک روزه انجام داده اند و به نوعی اعتراضشان را با رفتار ناشایست بروز دادند. ورشکستگی و یا هرگونه فشار مالی نباید منجر شود که این افراد با ضایع کردن حقوق حیوانات و آزار آن‌ها به نتایج مطلوب خود برسند.

گفتنی است مدت هاست مجلس شورای اسلامی به دنبال تدوین طرحی برای جلوگیری از حیوان آزاری است و هنوز این طرح به نتیجه‌ای نرسیده است و متاسفانه روز به روز بر این موضوع و آزردن حیوانات مختلف در کشور افزوده می‌شود.

هر چند که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و صمت باید درصدد برطرف سازی مشکلات بر آیند، اما این بین دستگاه‌های نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه باید جلوی چنین اقداماتی را بگیرند./1360/
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
اگر برای معدوم کردن این جوجه‌ها دلیل عقلی و شرعی وجود داشته باشد، این حرمت برداشته می‌شود، اما نداشتن صرفه اقتصادی قابل قبول نیست و این کشتار شرعاً حرام است
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
این کار از لحاظ دینی کاملاً محکوم است؛ زیرا در مکتب اسلام، هر جانداری احترام دارد و جانش محترم است. امیرالمومنین (ع) به عُمال خود نسبت به احترام به درختان و حیوانات هنگام حضور در شهرها برای اخذ مالیات و خراج تذکر می‌دادند. ایشان به آنان می‌فرمایند زمانی که برای اخذ زکات می‌روید، مراقب باشید شاخه درختی نشکند و حیوانی که در حال آب نوشیدن است، نترسد تا فرار کند و اگر گوسفندی به عنوان زکات دریافت کردید، آرام به مقصد برگردید تا حیوان دچار ترس نشود
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
گاهی ممکن است، حفظ و حیات یک موجود زنده برای جان و حیات دیگران مضراتی داشته باشد. به‌طور مثال بیماری واگیرداری مخصوص نوعی از پرندگان شیوع پیدا می‌کند که قابل پیشگیری و فرضاً درمان آن نیز در دسترس نیست. در این شرایط می‌توان حیوان را معدوم کرد، اما باز هم این مهم دارای شرایطی است و باید تا قبل از معدوم شدن مصارف دیگر مشروع آن تا حد امکان بررسی شود
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
اینا همه بهانه هستش. جهاد کشاورزی به قیمت تولید شده میبرد میدادن به روستایی ها و پول تولید رو از روستائیان میگرفت. اونجا به اندازه کافی باقی مانده نون و میوه و سیفی جات برای پرورش این جوجه ها هست.
هرکاری کشورهای غربی کردند کشور ماهم باید تقلیید کنه؟ این کشتارهای نا جوانمردانه و حشیگرانه درکجای دین ما هست؟ این مشکل چندین راه حل داره این. تولید کننده ها که اینجور کشتاری راه انداختن ان شاالله عاقبت بخیر نشن
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
بدن به روستاها، وبخشی به وحوش
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
بخشی از جوجه های را می تونستن بدن به میدادن به باغ وحش ها
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
بابا بعضی شماها کم کم به چه حیواناتی تبدیل شده اید! جوجه ای که سر از تخم درآورده را کشتید! حالا دنیا شد الگوی ما و روال کثیف دنیا شد اسوه. اصالت پول و سود به هر قیمت برای عده ای پولدار سرمایه دار نتیجه دور شدن از دستورات اسلامی و آرمان های انقلاب است. اگر مرغ زیاد می شد و قیمتش ارزان این سرمایه دارها ضرر می کردند نه؟ آن وقت باید این ها را می کشتند که ضرر نکنند! آن وقت نباید کرونا بیاید؟
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
«وی گفت:...معدوم سازی این جوجه‌ها یک روال طبیعی در صنعت مرغداری تمام دنیا است»این هم از نتایج علم و حقوق توی غرب،البته جای تعجبی نداره وقتی تو این دوران کرونا بین پیر و جوون فرق میندازن جوجه و حیوون جای خود داره باور کنید اگه دست بعضی ها باشه اگه خدای ناکرده وضعیت ما هم مثل آمریکا بشه سراغ همون فرمول پیر و جوون میرن این آقا هم با اینکه این کار رو زیر سوال میبره ولی با این جمله به نوعی داره توجیه میکنه و نکته آخر اینکه معدوم کننده ها منتظر عواقب سخت اخروی باشن البته اگه اعتقاد درست حسابی باشه.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
ای خدا لعنتتان کند مگر هر چه دنیا بکند شما هم باید بکنید که میگویید معدوم سازی یک روش طبیعی و عادی در دنیا است مگر هر کافری هرچه کرد شما هم باید بکنید!! نعمتهای خدا را تباه میکنید و موجود زنده ای را که خداوند به او زندگانی بخشیده رو نابود میکنید این توهین به روند خلقت است . آیا امام علی (ع) نبود که وقتی سخن از زشتی ظلم به میان می آورد و می فرماید اگر تمام اقالیم سبعه را به من دهند تا دانه جویی را از دهان مورچه ای بگیرم هرگز این كار را نخواهم كرد.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
دولت تدیبر سالهای قبل نابودی محصول سیب زمینی شیر گاو دامداران و حالا هم جوجه در پرونده خود گذاشته که هر کدامش حکایت تدبیر از نوع اعلا داره واقعا برازنده دولتدتخریب امید هستند این جماعت بی تدبیر وبی برنامه وخودخواه وبسیار توجیه گر
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
معدوم سازی یک حرف و زجرکش کردن و توحش حرفی دیگه. اون جوجه درست مثل همون الاغی که با چکمه روشون راه می‌رفت و با بیل به جونشون افتاده بود درد رو احساس میکنه و چه بسا بیشتر. آدمیزاد نمیتونه بخاطر منفعت و یا ضرر خودش در حق دیگر جانداران ظلمی بکنه.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
از قوه قضاییه درخواست رسیدگی به این مورد را داریم یعنی واقعا بعضی از مردم شب گشنه بخوابند بعد شما بعلت بالا بردن قیمت مرغ این کار شوم را انجام میدهید بعد دعا میکنید کرونا و زلزله و سیل نیاد
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
ميتوانستيد در روستاها پخش و حتي در طبيعت رها كنيد شما حق نداريد با بيل دست و پاي جوجه ها را بشكنيد يا بدنشان را با له كردن دو قطعه كنيد اصلا تربيت اسلامي و اصول اوليه انساني در اين رفتار وجود ندارد و حتي فكر هم نميكنم در دنيا هم چنين باشد آنهم به خاطر قيمت ! مردود شديد برادر من . اي انسان مگر تو به اين موجود جان دادي كه جانش را اينهمه قسي القلب مي گيري مگر تو حق قتل يك موجود زنده را داري چرا مفهوم و پيام دين و حداقل اصول انساني را كه با درك و شعور خود بايد بفهمي ، نمي فهمي؟! چه كسي حق جان گرفتن را به تو داده؟! و چرا از بي دين ها الگوبرداري مي كني و حتي اصول حداقلي انساني را نمي فهمي؟! اين رفتار به هيچ عنوان قابل قبول نيست. از دادستاني نهايت خواهش را ميكنم به اين مساله ورود پيدا كند. وگرنه حتي اگر بلاي الهي هم بر ما مردم نازل بشه و قحطي و گرسنگي بياد ، با اين ظلم حقمان است! بدتر از كارتان توجيه تان و طرز فكر بسيار نادرست تان است! اين كار گذشتني نيست !
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
بله این همه حیوانات وحشی در طبیعتدبخاطر گرسنگی به دامها حمله میکنند خب در طبیعتدرها میکردند دستهایی وحشتناک در سطح بالا در دهه اخیر یا شاید کمی بیشتر درپی نابودی روستا و دامپروری و کشاورزی هستند و همه به عمد یا سهو و یا بی خیالی و معذرت میخوام بی وجدانی فقط تماشا میکنتد این استدلالها را بعنوان منطق قبول میکنند؟ یکی بگه چطور مبشه به نماینده مجلس جوری که عنایت کنه توجه کنه و اقدامی کنه شکایت برد؟
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
با سلام مي توانستند جوجه ها را توسط وزارت جهاد کشاورزی به روستا ها توسط شورای روستا پخش کنند این نوعی ظلم است ... با این عمل می خواهند پس از یک ماه کشور با کمبود مرغ موجه شود
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
همینقدر راحت توجیه و تمام می شود قضیه یکبار معدوم کردن سیب زمینی یکبار جوجه هایی که جان دارند. نمی شد حداقل اونها رو به روستاییان داد که برای امرار معاش نگهداری کنند. این می شود کپی برداری بی حدو مرز از غرب که چون اونها معدوم کردند ما هم باید انجام دهیم. یا تولید نکنید یا اگر تولید کردید توجیه های من در آوری در نیاورید
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
به این میگن اسراف و نابود کردن برکت سفره ایرانی.نمیتونستن این محصول رو تو روستاها بعنوان خیرات پخش کنن تا اون دنیا بیشتر خیر خدا نصیب شون بشه؟ این یعنی دوری اقتصاد از احکام اسلام و فرامین قران. وقتی این اقتصاد جهودی لیبرالیسی سودجو کثیف حاکم بشه باید منتظر چنین تکرار این فجایعی باشیم.

این تولید کنندگان فکر نمی کنن بااین رفتار زشت و جنایتکارانه شون ممکنه از طرف مردم تحریم و کاملا ورشکست بشن
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
فقط قیمتها بره بالا این از خدا بیخبر ها تا چند وقت پیش مرغ تا کیلویی ۱۷ هزار تومان با منت میفروختن حالا که یک مقدار پایین اومده این هارو این جوری زنده بگور میکنن امان از دست دلالهای خدا نشناس خدا جوابشان را خواهد داد
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
واقعیت این ماجرای تلخ و دردناک :
خب شما که می خواستید زنده به گور کنید ، یعنی از دستشون راحت بشید ، پس براتون فرقی نمی کرد چجوری این اتفاق بیفته .
پس وقتی براتون فرقی نمی کرد چرا این جوجه ها رو نداید به مردم ، یا اصلا به روستایی های عزیز که شرایط و امکاناتش رو دارن ؟
چرا ؟
چون
موضوع اصلی اینه که می خواستید اصلا به دست مردم نرسه و قیمت مرغ گران بشه .
موضوع اصلی این است .

امیدوارم ان شاءالله قوه قضائیه وارد این موضوع بشه ، چون تخلف و جنایت و مافیایی آشکار و علنی هست .
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
خدا لعنتتون کنه بی وجدان ها این جور کشت و کشتارها معلومه ک دست یه مافیای خانوادگیه ک سرمایه کشور و ب راحتی هدر میدن و عین خیالشون نیس زندگی میلیونها انسان تحت الشعاع قرار میدن و شعار جهش تولید میدن
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
آدم می مونه چی بگه

سال جهش تولید
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
واقعا این کار ... و دور از انسانیت بود .شاید تو غرب روال طبیعی باشه اما توی این ما همچین کاری بسیار بد هستش .برا کنترل بازار دست به همچین کاری زدید
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
متاسفانه ما همه چیزمان را بر اساس دنیای لیبرالیسم داریم وفق می دهیم واگر چیزی زیاد بود معدوم می کنیم تا قیمت پایین نیاد در حالی که همین ها را می توان به خانواده هایی که توان قدرت خرید همین مرغ ارزان را هم ندارند بدهند واین جوجه ها همان جوجه هایی هستند به پس زده نامیده می شدند ودر داخل شهر ها جهت بچه ها فروخته می شد وچون خریدار ندارند معدوم می گردند بجای اینکه تولید را پایین بیاورید مرغ های قابل صادرات تولید کنید وصادر کنید متاسفانه در مرغداری ها مرغ با کیفیت که قابل صادر کردن باشد تولید نمی کنند وفقط برای داخل که کسی سخت نمی گیرد تولید می کنند
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
در اسلام به محیط زیست توجه بسیاری شده و بی‌توجهی به آن، اثر منفی‌اش بر زندگی دیگران است. در روایتی از پیامبر (ص) داریم که از ایشان سوال شد، اگر یک ساعت از عمر شما باقی مانده باشد، چه می‌کنید و ایشان فرمودند: درخت خواهم کاشت که نشان از اهمیت اسلام به محیط زیست دارد.
در فرهنگ مدرن، نگاه مادی کاملا رواج دارد و سودمحور است و به انسان توجهی ندارد. حیوانات به این دلیل که جان‌دار هستند، جانشان باید حفظ شود و تنها جایی استثناء می‌شود که به جان انسان آسیب برساند که در این صورت می‌توان حیوان را کشت و این متوقف به حیوان نیست و حتی اگر انسانی به انسان دیگر حمله کند، می‌توان در برابر او دفاع کرد و این استثنایی کلی است.
این اقدام عذاب الهی را در پی خواهد داشت، در ارتباطی که با مسئولین علوم پزشکی داشتیم، معتقد بودند که این اقدام در گذشته نیز رخ داده بود و دلیل آن است که برای مرغ‌دار صرف نمی‌کند این تعداد جوجه‌های زیاد را نگهداری کند و با رقمی کمتر از هزینه نگهداری به فروش برساند، اما باید بدانیم این عوارض غلط بودن سیستم اقتصادی کشور است
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
مثل کسانی که کودکانشان را از ترس فقر بکشند عمل کردند
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
امروز از لحظه ای که این خبر و فیلم غیر انسانی زنده به گور کردن جوجه ها رو دیدم بهم ریختم واقعا" این جنایت بود شرم آوره ! قوه قضائیه باید به این موضوع ورود این افراد باید محاکمه و پاسخگوی این رفتار غیر انسانی باشند ! نکته دیگر چرا باید واردات نهاده های دامی و غذای طیور در انحصار چند نفر خواص باشد ؟!!! اثلا" چرا وزارت کشاورزی، و دولت و مسئولین مربوطه دستور تولید و حمایت از کشاورز نمی‌کنند تا این نهاده های دامی غذای دام و طیور مورد نیاز کشور در سرزمین خودمان تولید و خودکفا شویم ! شاید برخی خواص که واردات این محصول مهم را در انحصار خود دارند مانع و اجازه این کار را نمی‌دهند ؟ .... !!!
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
من سوالم این است نمی شد به جای معدوم کردن این زبان بسته ها آنها را به قیمت پایین و یا رایگان به روستاییان پخش می کردند؟
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
معدوم سازی یک حرف و زجرکش کردن و توحش حرفی دیگه. اون جوجه درست مثل همون الاغی که با چکمه روشون راه می‌رفت و با بیل به جونشون افتاده بود درد رو احساس میکنه و چه بسا بیشتر. آدمیزاد نمیتونه بخاطر منفعت و یا ضرر خودش در حق دیگر جانداران ظلمی بکنه.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
این بود سال جهش تولید! اینچنین کارها بی علت وبی هدف انجام نمیشه با یک ماه تعطیل بودن اونم در ایامی که هر سال تعطیل میشیم خوراک دام تمام شد! حداقل میگذاشتین 3ماه بگذر بعد بگین خوراک تمام شده
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
اون احمدی نژاد لااقل سیب زمینی رو داد ملت خوردند، تازه به فقرا و ... هم اون سیب زمینی رسید. یعنی شما لیبرال ها از اون هم کمترید؟ شده قضیه نه خود خورد نه کَس دهد....
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
امروز جوجه، فردا هم حتما گاو روز بعد هم میشه انسان.
واقعا متاسفم برای این همه حماقت. بعد میگن اقدام روتین.
به ایالات متحده گیر میدیم که گندم رو می ریزه تو دریا ولی نمیده گرسنه های آفریقا. اون وقت بعضی ها این جا حاضرن به اسم تنظیم بازار چه کار ها که نکنند. کرونا هم برای چنین انسان هایی کنه، فقط داعش می خواد. شقاوت در برابر شقاوت.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
حال این وزیر بی مسوولیت با پررویی تمام به جای رسیدگی میگوید:این روش روشی متداول است !!! ماهی سه میلیون جوجه خروس معدوم می شود!!! در همین صفحه دوستان روش های زیادی مثل اعطای جوجه ها به مردم را پیشنهاد دادند. ایا جوجه ها زنده نیستند و حس ندارند اگر انسان بودند چه میکردید ،شرمتان باد
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
عجب عجب. مسئولین محترم کجای شریعت و قرآن امده میتونی موجود زنده رو بکشی؟ بعد جالب اینجاست که مسئول مرتبط با این داستان امده شبکه شیش میگه به دادستان ارجاع دادیم که دستگیر کنه پخش کننده فیلم رو خیلی خنده داره حتی به حیوانات هم ظلم می کنید.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
چقد زمین کثیف شده بعد انتظار داریم هیچ بلایی سرمون نیاد بنده های پاک خدا هستیم واقعا متاسفم برا خودمون
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
اینکه فقط به سود وجیب نگاه شود وحفظ یا رشد قیمت طمع باشد خدا کوئید 20به جانتان خواهد انداخت در حالی که میازار موری که دانه کش است داریم چگونه دلت امد جوجه هارا زجرکش کنی
1
0
امین
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
تحصیل کرده های دانشگاه ها وقتی علم و تفکر خود را از آبشخور غرب دریافت کنند میشود همین که بخاطر سود مخلوقات دیگر را باید حذف کرد این نتیجه به زمین نهادت علم الهی و اکتفا کردن به علم آلوده مادی غرب است
البلاء قد نزل
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
‏کشتن جوجه‌ها ناراحت کننده است ولی غم کشتن کودکان غیر قابل وصف است!
شش سال است کودکان یمن به خاطر بمباران وحوش آل سعود، زنده زنده زیر آوار دفن می‌شوند...
0
0