۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۴۹۰۶۶

برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی استان مرکزی برای ماه مبارک رمضان تشریح شد

برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی استان مرکزی برای ماه مبارک رمضان تشریح شد
مدیرکل تبلیغات اسلامی مرکزی گفت: با توجه به شرایط موجود روحانیان هر منطقه از بستر فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان استفاده می‌کنند.

به‌ گزارش خبرگزاری رسا، ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا و فرصتی برای عبادت و بندگی است، ماهی که هرساله شاهد حضور پرشور مردم در مساجد، حسینیه‌ها و زیارتگاه‌ها هستیم اما امسال به سبب شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیل بودن مساجد، حسینیه‌ها و زیارتگاه‌ها برنامه‌های تجمعی برگزار نمی‌شود.

درحالی که این ماه فرصت خودسازی و نزدیکی با خدای متعال است نباید این ویروس منحوس این فرصت را از ما بگیرد به همین سبب امسال برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ماه مبارک رمضان به شکلی متفاوت برگزار می‌شود به طوری که یکی از برنامه‌ها برگزاری مسابقات قرآنی به صورت مجازی است.

این روزها که مسئولان و پزشکان بر قرنطیه و حضور در خانه تاکید می‌کنند علاوه‌ بر مطالعه کتاب و سایر سرگرمی‌ها قرائت قرآن و حفظ آن سبب آرامش روحی و دور بودن از فضای اضطراب و استرس ویروس کرونا است به همین سبب ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای عبادت و قرائت قرآن فراهم می‌کند.

هرساله اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوعی برای ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی می‌کند اما امسال این برنامه‌ها به سبب شیوع ویروس کرونا و اقدامات پیشگیرانه برای این ویروس به صورت متفاوتی برگزار می‌شود.

روحانیان و مبلغان هر منطقه از بستر فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی استفاده می‌کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان گفت: سیاست کلی سازمان تبلیغات اسلامی در کشور این است که امسال با توجه به شرایط فعلی و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه مبلغان و روحانیون اعزام حضوری در مناطق مختلف برای برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی ندارند.

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور افزود: برای ماه مبارک رمضان برنامه‌های فرهنگی مختلف با توجه به شرایط موجود انجام می‌شوند به طوری که روحانیان و مبلغان هر منطقه از بستر فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تعطیل بودن مساجد در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از تجمعات، روحانیان و مبلغان هر منطقه برنامه‌های مذهبی از جمله پخش اذان و قرآن در مساجد انجام می‌دهند بنابراین مساجد آوای مذهبی بدون تجمعات دارند.

برگزاری مسابقات قرآنی در بستر فضای مجازی

حجت‌الاسلام قربان‌پور تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان با هماهنگی صدا و سیما مسابقات قرآنی در زمینه قرائت قرآن، تفسیر قرآن، صوت و سایر موارد همراه با اهدای جوایز به شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی قرآنی در ماه مبارک رمضان با هماهنگی صدا و سیما کتاب مقام معظم رهبری به نام 30 آیه در 30 روز است.

روحانیان مستقر در روستاها کار محله‌محوری انجام می‌دهند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: روحانیان مستقر در روستاها کار محله‌محوری انجام می‌دهند به عبارتی تبلیغات فرهنگی به صورت چهره به چهره انجام می‌شود و به صورت تلفنی پاسخگوی موضوعات احکام، شبهات و سایر موضوعات مردم هستند.

حجت‌الاسلام قربان‌پور ادامه داد: در این ایام روحانیان در فضای مجازی گروهی تشکیل داده و روزانه به بیان روایات، احادیث، مسائل اخلاقی و غیره می‌پردازند که با انجام این کار فضای معنوی ایجاد می‌کنند که در شناسایی مشکلات و مسائل هر منطقه کمک می‌کند.

تفاوت فرهنگ اسلامی و ایرانی با فرهنگ غربی تبیین شود

وی خاطرنشان کرد: در فضای کشور فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه رزمایش همدلی، مواسات، کمک مومنانه باید به صورت گسترده تبیین شود و تفاوت فرهنگ اسلامی و ایرانی با فرهنگ غربی بیان شود به طوری که مردم در فرهنگ اسلامی حتی اگر خود نیازمند باشند اما به هم‌نوع خود در حد توان کمک می‌کنند.

باید روحیه مردم را برای انجام عبادات فردی تقویت کرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: برای ماه مبارک رمضان باید فضای معنوی و روزه‌داری داشته باشیم و نباید فضایی برای بهانه روزه نگرفتن باشد بنابراین باید روحیه مردم برای انجام عبادات فردی تقویت کرد.

حجت‌الاسلام قربانپور تصریح کرد: در بعضی از کشورها مردم بت‌ها را به دریا انداخته و در کنار اماکن مقدسه و کلیسا دست به دعا شدند که این کار نشان از این دارد که از سایر مسائل قطع امید شده و به ساحت مقدس پروردگار توکل و توسل می‌شود بنابراین با توجه به اینکه مساجد برنامه تجمعی ندارند مردم در خانه به دعا و نیایش بپردازند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات